Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 5915 ggr
[Anonymys]
0

Gå ner 6 Kilo på 7 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå hallå!

Har provat att gå ner i vikt förut, gick ner 2 Kg bara då på cirka 4 veckor, körde Naturdiet 2 veckor och sedan lade jag om kosten. Uteslöt sötsaker, chips m,m.

Föll tillbaka då jag började jobba men vill börja igen. Jag är 1.60 cm lång, väger just nu 61 Kg men vill gå ner till 55 Kg. Vägde så mycket för 4 år sedan då jag var 16 och jag trivdes så otroligt bra med den vikten. Frågan är nu, räcker det att lägga om till att äta 1200-1300 kalorier per dag för att gå ner cirka 0.5-1 Kg per vecka?

Vad ska jag tänka på nu när jag äter så, vad ska jag utesluta,och hur många kolhydrater kan/ska jag äta per dag?

Snälla hjälp mig med så mycket tips ni kan och har.

Som ni ser på bilden, så kanske ni förstår att jag vill gå ner ett par kilon.

[Anonymys]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är ju pinsamt att 40 personer läst tråden och inte en enda kunnat hjälpa mig. -.-

Marreme
0

När jag tog steget att gå ner i vikt så började jag med viktväktrana. Jag lyckades att gå ner 25kg på 6 månader och har hålit vikten nu i 4 år. Jag började där pga att jag viste inte alls hur jag skulle göra och genom att gå på deras möten så fick jag den hjälpen och kunskapen att nu håla min vikt.. e inte alls så duktig när det gäller hur mycket kcal man ska få i sig men beror ju på hur mycket man rör sig och tränar oxå.

mvh

[Kajost]
0

Du kan börja med att försöka göra av med 500 kcal om dagen, och lättaste sättet är att dra 250 kcal från dieten och 250 kcal genom träning :)
Och det finns en sajt där man kan kolla sitt NÖDVÄNDIGA dagliga intag av kalorier, för att överleva. Och det beror ju på om man är tjej/kille hur gammal man är och vad man väger.

Läs det här inlägget så kanske du får hjälp! 
Kolla också in sidan caloriecount.com, om du vill hålla koll på kalorierna! :D

[Kajost]
0

Btw: då kan du gå ner ca.0,5 kg per vecka :)
dra ner 1000 kcal om du vill gå ner 1 kg.

[Anonymys]
0

tack så mycket för era svar, ni som svarade! Jag kan tala om att jag har gjort såhär, är medlem på en sida som heter Matdagboken.se super bra sida där man skriver upp exakt vad man ätit och hur mycket så räknar den ner hur mycket man har kvar att äta under dagen.

Min vanliga förbränning enligt en uträkning är 1440 kalorier på 24 timmar. Enligt en tabell bör jag äta 1800 kaloreier eftersom att man sitter ju inte och vilar i 24 timmar. Inte jag i alla fall.

Så nu har jag dragit ner till 1200 kalorier per dag och på 5 dygn, har jag förlorat cirka 0.4-0.5 kilo :)

Kan tillägga att jag går cirka 1 timme om dagen eller 30 minuter.

[Kajost]
0

Yey! :-)

[mysvensk]
0

Viktväktarna skulle aldrig ta emot dig, du väger för lite.

Fridaaaa
0

Tycker du har snygg kropp.

Men motionera var dag (t.ex promenera minst 30 min/per dag), inte äta massa socker osv.

som mysvensk säger, viktväktarna kommer inte hjälpa dig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Missya]
0

Är i samma längd som dig, tyvärr väger jag nu 72 kg men när jag var smal så vägde jag 58-60 kg.

Tycker att du ska satsa mer på att träna och på såvis få snyggare kropp (även om den redan i mina ögon är snygg) än att gå ner i vikt.

[Anonymys]
0

Ja viktväktarna visste jag redan inte skulle ta in mig. Men jag kommer gå ner till 55, jag ska börja på gymmet snart också när lönen har kommit.

Tack förresten, sj ser jag mig inte som fin tyvärr :/

Fridaaaa
0

Jag är 165 cm och väger 66 kg, ska nå ner till 58-59 kg då jag trivdes som bäst då.
Jo jag tycker att du har det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.