Motivations/tränings/mailkompis sökes
Nu känner jag att min motivation börjar säga upp sig på allvar. Skulle behöva någon att bolla med som kan hjälpa mig att hålla mig kvar på rätt väg. Självklart ställer jag upp och motiverar och stöttar åt andra hållet också.
Är 170cm lång och väger ett par kilo över 70. Vill inte tänka på det för det gör mig deppig. Första målet är under 70kg och målet jag gärna når i slutänden är 65. Lyckades ta mig ner från 87kg till 62kg i början av förra sommaren men sen i höstas har kilona smugit sig på igen. Stadigt uppåt, om än i snigeltakt så i alla fall stadigt uppåt.
Jag försöker äta vettigt och undvika saker som godis och chips. Har en svaghet för popcorn så sånna blir det ibland.
Träningen består av morgonprommenader med vovven på mellan 10 och 30 min beroende på hur tidigt jobbet börjar. (inte alla dagar i veckan men minst fem) Sen blir det joggande 3km minst 3ggr i veckan (ska öka till 4km 3ggr i veckan snart) och de andra kvällarna blir det en prommenad med vovven på ca 45min. Trotts det står vikten och midjemåttet helt stilla, eller ja det kryper sakta men säkert uppåt. Därför börjar motivationen tryta rejält just nu.Finns en chans att min viktökning och oförmåga att gå ner i vikt beror på mina p.piller men den saken ska undersökas snart nog.
Mådde väldigt bra med mig själv förra sommaren och jag vill tillbaka till den känslan.
Behöver någon att bolla med som kan motivera och stötta. Kanske till och med någon att träna tillsammans med? Bor i skogås söder om sthlm. Nån annan som också behöver motivation/bollplank/stöd så kan vi hjälpa varandra.
Någon?
äter väll vad man kan beskriva som vanlig husmanskost. Jobbar på en skola och äter alltid lunch med barnen tex. försöker att alltid följa tallriksmodellen med hälften grönsaker som sallad och rivna morötter. Mellanmål blir frukt då jag älskar frukt i nästan alla former.
Äter inte överdrivet mycket när det kommer till portionsstorlek heller för jag märker att jag rätt fort blir mätt och slutar äta när jag inte är hungrig längre och inte när jag är jättemätt.
hostar ju som tusan så min joggning ligger på is tills det blir bättre. Har dock stiftat bekantskap med min gamla kompis stegräknaren. Det här är mina siffror för den senaste veckan till idag.
tisdag 20787steg
onsdag 16359steg
torsdag 16290steg
fredag 12000steg
lördag 12218steg
söndag 9646steg
måndag 17299steg
inte så dåliga siffror tycker jag.
vikten står tyvärr inte stilla den kryper typ i snigeltakt uppåt. Jag har försökt i typ ett halvår att gå ner.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
P-pillerna är kollade och jag skulle byta till p-ring istället för att hormonerna påverkar inte kroppen på samma sätt då tydligen. Sen skulle jag gå till vårdcentralen och undersöka om min sköldkörtel jobbar som den ska tyckte hon på mödravårdcentralen. Men det där med dietist är kanske värt att tänka på också.
^^ Hoppas jag med
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag gjort en av två saker som jag har fasat över de senaste veckorna. Igår tog jag helt enkelt fram måttbandet och mätte mig. Det jag har kvar nu är att ställa mig på vågen också men det får vänta till imorgon bitti. Måste ju i alla fall kolla mått och vikt nu för att se om jag kan lyckas vända det åt rätt håll.
Här är då mina mått. (som jag inte alls är nöjd med)
Midja 76cm
Höfter 96cm
Rumpa 106cm
Håller alla tummar och tår jag har nu för att dom här siffrorna ska ha krympt i alla fall lite om två veckor. Tänker väga mig en gång i veckan och mäta mig var annan vecka.
Maten blir vanlig husmanskost och upplagt efter tallriksmodellen till lunch och middag. Frukost blir antingen yoghurt, flingor och mjölk eller gröt, beroende på när jobbet börjar och hur tidigt jag måste gå upp. Utöver det här bara frukt och grönt som mellis. Inget godis, inga snacks och kakor och ingen läsk.
Motion blir jogging 3km minst tre gånger i veckan (hellst mer) och alla andra dagar blir det bara vanlig vovveprommenad i cirka 45min på kvällen. Sen ska jag försöka lägga in lite hopprep och lite rockring när jag känner/hinner. Stegräknaren följer mig också varje dag och det ska va minst 10 000 steg per dag. (genomsnitt brukar ligga på 14 000 per dag)
Återkommer som sagt med vikten imorgon >_< och sen får jag bara hoppas att det här håller och ger mig nått resultat i rätt riktning. Målet på lång sikt är ner till 65kg innan året är slut.
Då har jag vågat mig upp på den där vågen också och den stannade på 73,2kg. Inte så hemskt då det var ungefär två-tre kg mindre än jag trodde men nu ska vi se om jag inte kan få det att vara en lägre siffra där om en vecka.
Måste bara konstatera att jag har världens bästa jobb när det kommer till att kunna röra mig mycket på jobbet. Jobbar som fritidspedagog i en förskoleklass. Med 25st sex/sju-åringar runt sig hela dagarna går det inte att sitta stilla. Idag har det hittills blivit 19 626 steg och dagen är inte slut ännu. ^^
Äntligen har min hosta försvunnit och ikväll blev det en jogginrunda tillsammans med vovven. Han klagade och tyckte att det var för långt men han hade ingen talan i ämnet.
Ännu en vecka med stegräknaren har gått också och den här veckan har vart sjukt bra om jag får säga det själv.
Tisdag: 17045
Onsdag: 20370
Torsdag: 27366
Fredag: 15921
Lördag: 7558
Söndag: 14804
Måndag: 17011
Har även vart 6km cykling där på lördagen när det var lite lite steg.
Måste ju säga att jag är riktigt nöjd. Hoppas att vågen visar minus nu på onsdag också.
Äntligen! För första gången sen augusti förra året visar vågen en lägre siffra än förra gången jag ställde mig på den. Imorse stannade den nämligen på 72,6kg. Jag är överlycklig och hoppas att det här är en ihållande trend nu.
Har du hittat någon motivations/mailkompis? Annars tkr jag det låter bra! Ska gå ner till 63 kg! Väger just nu 73! Så skulle verkligen behöva en motivation/mailvän! =)
Nopp det har jag inte lyckats hitta ännu. Så är du intresserad finns det en mailkompis här. ^^
Jag är mycket intresserad :D
Jag sickar dig ett meddelande med min mailadress då så kan vi ta resten via mail då.