Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3011 ggr
RaraVirre
0

Går bara upp i vikt!!

Hej! JAG har kört med typ "bantning" och jag har mortonerat flera timmar och ätit mindre och mycket nyttigare. Men jag går ändå upp massor i vikt! Klicka på länken så får ni läsadet jg har skrivit en annan gång när jag typ hade börjat. Och nu går jag upp skitmkt  i vikt. Väger 74 kg nu!!!

http://viktminskning.ifokus.se/discussions/4e0a53ca88f47217fc003dd8-hur-ska-jag-fa-smalare-harliga-ben-och-smal-mage#discussions-3

Fridaaaa
0

Inte muskler om du nu tränar?
Inte gravid? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

TS; du kanske borde kolla upp dig hos läkare om du går upp trots att du äter bra och motionerar.

RaraVirre
0

Nej jag tror inte det är muskler :/

Jag är absolut inte gravid! Hehe det är jag säker på :)

------------

Ahh men vad för sorts läkare kollar man sånt med??

Fridaaaa
0

#3 Okej, var bara en tanke Flört

Kanske fel på ämnesomsättningen?

Karmatarerskanise
0

#3 Din vanliga husläkare eller annan läkare på din vårdcentral. Ring och berätta att du går upp trots att du tränar och äter rätt. Att du går upp onormalt mycket.
De kan kolla tex köldkörteln och annat som kan påverka vikten genom blodprov.

RaraVirre
0

Okej tack ^^

AnnaRamnemark
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan. Har läst lite vart stans och jag känner igen de där. Jag tränar 3-5ggr i veckan och äter nyttigt och tänker mkt på att äta tillräckligt med protein fett och kolhydrater. Men jag går ändå bara upp i vikt. Och de är inte muskler för jag märker att jag blir plufsigare. Jag vill nämligen bli "fitt" Så börjar de gå bra en stund och står still på en vikt och sen vet jag inte vad som händer så går jag plötsligt upp i vikt. Jag förstår inte varför de blir så när man kämpar så flitigt. Man tappar ju orken så lätt.

Karmatarerskanise
0

#7 Kolhydrater kan vara boven om du känner dig pluffsig. Prova ta bort i alla fall de största kolhydraterna kanske en vecka och se hur du känner dig.

Oftast när man går upp beror det på att man äter fel. Vad äter ni en typisk vardag? Och hur mycket av det?

annamazing
0

Ni som ger råd åt RaraVirre, är ni medvetna om att hon är 13 år gammal (Enligt beskrivningen.) och troligtvis hamnat i puberteten?

Karmatarerskanise
0

#9 Ser inte hur ett läkarbesök skulle vara ett dåligt råd, oavsett ålder. Att man hamnar i puberteten innebär inte att man ska öka drastiskt i vikt.

RaraVirre
0

Ja tack men ja..hmm..jag försöker vara jättesund och så men går bara upp mer och mer så det känns typ som om man vill sluta för det hjälper ju inget! D:

AnneN
0

RaraVirre, hur lång är du?

Du växer ju fortfarande så då är det ju även normalt att vikten kan öka, men om du är orolig för din vikt och hälsa så kan du antingen gå till vårdcentralen och prata med läkare där eller gå via skolsköterskan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

RaraVirre
0

Jag är 166 cm. Kanske lite längre mätte mig i april..

AnneN
0

#13 Okej, med tanke på din ålder så skulle jag inte oroa mig allt för mycket då det inte är någon stor övervikt och du växer som sagt fortfarande, men kan ändå råda att kolla upp ämnesomsättningen vilket görs genom ett enkelt blodprov på vårdcentralen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

RaraVirre
0

Men man känner sig så hemskt ful och tjock för alla andra i min klass väger mellan 40 och 50 kg.

Fridaaaa
0

#15 Hur långa är dem då? För är dem lika långa som dig är dem underviktiga.

RaraVirre
0

Hehe ja dom flesta är lika långa om dom inte är det väger dom ännu mindre.

Fridaaaa
0

#17 Då väger dem ju förlite troligtvis, är man runt 166 cm bör man väga minst 55kg, under det är undervikt. Jag är som 165 cm lång bör väga 56-65 kg ungeför (beroende på kroppsform, muskelmassa mm).
Man ska inte stirra sig blind på  vikten, utan hur man mår och kroppsformen :)