Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 4658 ggr
bummsan
0

Bantningspiller.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alltså finns det bantningspiller som fungerar men som inte ger biefekter?

Jag har pröva ett flertal, vissa hännder de inget me, vissa blir man drogad, vissa får ja ett tryck över huvet med.

Jag vet att de funkar. Åt gammla sorten av Ph-kapsel förr o de funka.

Men efter de bytte form osv på dessa så känns de inte helt 100%.

Förslag???

O ja ja vet träna o ät mindre.

[vaargen]
0

Nej, det finns inga "magiska" piller :(

De piller som fungerar är de du fick på recept men som nu är lite förbjudna pga anfetaminet(eller motsvarande innehåll)…

Fridaaaa
0

Vet en som har använt bantingspiller ifrån hälsokost, har gått ner mkt på det:) Minskade matlusten lite, så han åt inte lika mycket (åt normalmycket), har gått ner bra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sirsandra
0

#2, du tror inte du kan få reda på vad dem hette?

jag går för övrigt just nu på Bio-C.L.A med grönt te från pharma nord denmark. Nu är dessa inte köpta i sverige, och jag gjorde misstaget och köpte hem för lite, så jag letar något att börja med efter.

Bio-C.L.A ökar fettförbränningen, ökar din ämnesomsättning och det ska tydligen inte uppstå någon jo-jo eftekt. Lite negativt är väll att man ska ta dem 4-6 gånger om dagen.

Jag har ätit dem nu i en vecka, 4/dag. Jag känner mig mer slimad, och har faktiskt gått ner hela två kilo!

ylro
1

Jag är tvungen att läsa ganska mycket om bantningspiller, om innehåll och tittar en del på den vetenskapliga delen vad det gäller såna piller.

Jag vill säga att bantningspiller inte fungerar. Det finns inga bantningspiller tillgängliga vare sig på internet eller över disk som har någon dokumenterad effekt. De har däremot andra effekter som inte är önskvärda.

De piller som fungerar är receptbelagda och såvitt jag vet förekom reductil eller accomplia men som gav grava biverkningar och därför drogs in. Xenical är det enda receptbelagda bantningspillret och det fungerar i stort sett som Alli som finns utan recept på apoteket. Det finns inga genvägar om man inte är villig att helt riskera sin hälsa.

#3:

CLA syror har ingen effekt när det gäller viktminskning, det är fastlaget. CLA är konjugerad linolsyra som är ett fett. Att äta CLA utgör bara ytterligare ett kaloriintag. Fett är fett är fett, dvs 9kcal/gram.

Det finns inga preparat som ökar fettförbränningen. Tänk själva, för att öka förbränningen måste man öka temperaturen i kroppen. De enda sättet att göra det på är genom träning, hur känner man sig när man tränar? Varm svettig och flåsig. Det uppnår man inte med ett piller. Det finns lite forskning på kryddor såsom kanel, cayenpeppar. Ökningen är emellertid marginell och man måste äta ganska mkt.

Chestnut
0

Alli funkar om man sköter den rekommenderade kosten, dock inte utan bieffekter…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Norrbysa]
0

De enda ofarliga och naturliga i pillerform som jag kan komma på är kromtabletter mot sötsug, och sedan äppelcider för matsmältningen och sånna piller som sväller i magen och mättar.

Andra ofarliga fettförbrännare finns i andra former än piller. Kanel, chilli, kaffe, osv.

Mjölk och nötter har även en positiv effekt på viktnedgång. Om du äter en bit ost till maten tex. så tas inte lika mycket fett upp av kropppen. :-)

artikel om nötter

artikel om mjölk

artikel om nötter

artikel om chilli

Min senaste upptäckt är vattenmelon! Man blir verkligen mätt på det och det innehåller inte mycket. :-)

ylro
0

Glad… och ananas,  har du testat? Mkt fibrer, dämpar hunger eftersom den fyller magen!

[Norrbysa]
0

Ne ananas innehåller för mycket socker. :-P