Ny här, tips uppskattas
Hej på er,
Första gången jag skriver här.
Nu är det så att jag ska bli pappa i mars vilket är skitkul såklart men jag är överviktig och inte lite det heller.
Väger nu 140 kg ungefär dock är mycket utav det muskler från träning osv men jag vet att jag vill ta mig ner till iaf 100-110 får att kunna må bra och framför allt ORKA leka med mitt barn när det blir dags.
Jag vill kunna busa på golvet utan att få ont i ryggen m.m.
Nu till mitt bekymmer, tidigare har jag som sagt tränat på gym men nu gör ekonomin att det blir allt svårare.
Förutom att såklart lägga om kosten m.m och ta promenader har ni några andra tips på vad man kan tänkas göra "hemma" så att säga?
Tänkte ta upp cyklandet igen men snart är även den säsongen över.
Tacksam för alla tips och jag vet att jag inte kommer kunna gå ner allt tills i mars men bara jag börjar så kommer det att ta fart, det är jag säker på för jag vill kunna vara en aktiv pappa till vårt barn.
http://gosmagen.wordpress.com
Hej!
Personligen tycker jag att 8 minute-serien är jättebra! Visst, den är rätt pinsam att titta på, och soundtracket är långt ifrån det bästa, men effektiv är den! Och det känns rätt bra att veta att "det är bara 8 minuter" ifall man känner att man har kort om tid, eller bara svårt att hålla sig motiverad över en längre tidsperiod. :)
Jag älskar yoga och pilates, och det finns massor med människor på youtube.com som tränar med en på dataskärmen :)
Min favorit är Blogilates på youtube. Kolla in alla hennes videos! Hon har en andra kanal som heter BlogilatesTv.
Check them out!
Lycka till!
Be strong! <3