Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 4361 ggr
bummsan
2011-05-29 22:21
0

Cambridge

Jag har kört cambridge kuren nu i en vecka, o då kombinerat me ett mål mat.

Fattar inte varför vågen står still.

Så här såg min dag ut i da.

Frukost: 10.00 en cambridge drink.

Promenad.

13.00 Lunch en cambridge drink.

Gå/ sprang 1 tim

16.00 Middag brysselkål rivna morötter o 2 små köttbitar

20.00 en cambridge drink.

O massa vatten där i mellan.

o mina dar ser väl ut så här ungefär.

O de är va min coach sa att ja skulle göra om ja inte ville gå på ren kur.

vågen +-0.

Inte kul.

Ändå äter man så mycke mindre kalorier än vanligt o de är på en hel vecka.

Åsikter om detta tack.

[GunillaR]
2011-05-29 23:30
0

Kroppen håller på att ställa om sig till svält och sänder därmed ämnesomsättningen. När du sedan börjar gå ner i vikt, pass på så att det inte är musklerna som ryker!

Med andra ord, jag skulle nog välja en annan metod.

Royalz
2011-05-31 10:57
0

Gå dina prommenader INNAN du äter. Då förbränner du mer än om du äter först och sen går…

[GunillaR]
2011-05-31 11:01
0

# 1 - Sänker ämnesomsättningen ska det vara, inte sänder. Mitt tangentbord stavar inte rätt. ;-)

snailmilla
2011-08-11 22:23
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kämpa på och ha tålamod, en nära släkting till mig gick ner -28kg på Cambridge, och hon motionerade inte ens, pga en skadad höft. Efter viktminskningen var hon i bra form för att genomgå höft operationen. :)

Karmatarerskanise
2011-08-12 14:21
0

Jag känner en som gick på cambridgekuren, gick ner 30kg, och gick sedan upp 45-50kg när hon började äta normalt.

snailmilla
2011-08-12 18:32
0

Uh, det kan inte vart så kul, men då gick hon ju upp 20kg utöver det hon vägde innan hon började med cambridge. ?

Nutrilett, Allevo, Cambridge och de andra soppkurerna kan ju vara en första hjälpen till en viktminskning. När man börjar känna sig lättare i kroppen kan man styra om sin kost och börja motionera och träna.

Börjar man äta precis som man gjorde innan och går tillbaks till dåliga vanor är det ingen ide att ens försöka gå ner..

För oss som har lättare att gå upp i vikt är det ju långsiktig träning och viktminskning som gäller.´

För min bekanta funkade det och var en knuff till ett hälsosammare liv.

Karmatarerskanise
2011-08-12 19:46
0

#6 Precis. Tyvärr är det vanligt då man gått på pulverdieter.

Lothar
2011-08-19 12:00
0

Kör själv ren kur med cambridge nu och är på dag 16 dag 14 hade jag tappat 7 kilo, vet att mkt är vatten av det.

Döm inte ut dessa pulverdieter är ni snälla allt beror ju på vad man har för inställning, tänker man gå tillbaka till sitt gamla sätt att äta så är det ju naturligtvis skit med all typ av bantning.

För mig är cambridge ett sätt att snabbt se resultat på vågen samtidigt som jag nollar kroppen och "tänket" och börjar om med ett "nytt sätt att se mat på" och ett nytt sätt att leva..

sen kan det ju inte passa alla.

Det där med att man förlorar så mycket muskler med cambridge är en myt, läs på deras hemsida så får ni bättre koll.

www.cambridgeviktprogram.se

Maria

Karmatarerskanise
2011-08-19 12:45
0

#8 Vad det står på deras hemsida är ju mindre intressant eftersom det är just, deras hemsida. De skulle ju knappast skriva något negativt om deras egen produkt ;)

snailmilla
2011-08-19 15:36
0

#8 Grattis till dina -7kg, härligt med snabbt resultat!

Instämmer helt med ditt inlägg, för mig var det en kickstart till ett mycket hälsosammare liv i flera år. Tyvärr går många tillbaks i gamla dåliga vanor och går upp allt och lite till igen. Bantnig om man nu ska kalla det så, måste vara långsiktigt.

Jag ska börja igen! Anmälde mig till ridskolan idag, köpte Walking skor och tights. Hoppas att viktminskning i fokus och alla ni som skriver här smittar av sig med kämparanda.

Lycka till Bumsan som har skapat detta inlägg!

Lothar
2011-08-19 19:03
0

http://www.cambridgeviktprogram.se/medicinska-fragor/forskning/

för den som är intresserad och vill läsa innan man dissar nåt så går det bra att gå in på länken ovan. Forskning som gjorts tror jag på, om inte annat så ser jag väl snart hur jag själv kommer se ut när jag är färdig.

Jättebra att vi har olika åsikter om saker och ting, var och en blir ju som sagt salig på sin sak och tur är väl det!

Tack #10  ja det känns än så länge väldigt bra!

Maria//lev livet leende//

Karmatarerskanise
2011-08-19 19:26
0

#11 Ja, en del vill plåga sig med Soppor, andra föredrar att äta sig smala Kyss
Man gör det man tror är bäst.

Lothar
2011-08-19 21:26
0

#12 så synd att du fått allt om bakfoten, att kalla pulverdiet för ett "lidande" är ju lite patetiskt, hungerkänslorna försvinner helt om du gör rätt, och då är det väl inget lidande enligt mig. Man behöver kanske inte smutskasta andras val, för som sagt vi har ju ett val, ingen tvingar oss till det vi gör.

Jag vill som jag sagt ha snabbt resultat och sen är det ju upp till mig om jag kan lägga om min livsstil, men som jag sa alla kurer och dieter kan ju inte passa alla, och jag har förståt att denna kur inte är nåt för dig.

Önskar dig lycka till med din metod, den fungerar säker på dig :-)

Maria

Karmatarerskanise
2011-08-19 22:45
0

#13 Oj, så det jag skriver är patetiskt Förvånad
Jag talar av egen erfarenhet, annat kan jag inte göra. Lite lågt att kalla det patetiskt. Och smutskastat har jag definitivt inte gjort, så jag undanber sådana påståenden.

Har inte fått något om bakfoten. Kroppen mår inte bra av så få kalorier, dessutom behöver vi tugga. Jag känner ingen som inte lider i alla fall den första veckan då de gått på sådan diet, och det är för mig ofattbart, när man kan äta och gå ner. Har aldrig träffat någon som sagt "vad bra jag mår när jag inte får äta och lever på 500kal om dagen". Gjorde du det?

Jag har inte sagt hur du ska göra, skrev som du kan se att alla får göra det dom tror är bäst. Men det hindrar inte mig från att säga min åsikt om olika dieter. Ser jag att en diet är dålig, så får jag väl lov att säga det. Precis som du får lovprisa det om du vill.

Har själv provat dieta på pulver, och det var ett helvete. Skulle aldrig få för mig att göra det igen. Min kropp sa till mig att det var fel och jag lyssnar på dess signaler.

Tack för lyckönskandet, har gått ner över 20kg, inte långt till mål.

Lycka till själv.

Lothar
2011-08-20 08:41
0

Du frågar "gjorde du det?"

Jag går på pulverdieten just nu,och jag mår just bra, bomullskänslan i min annars så jäkliga mage är helt underbar.

Jag har otrolig energi och städar och fejar där jag aldrig ens fått tanken att städa förrut ;-)

Jag lagar mer mat och bakar ännu mer nu när jag inte får äta, utan att känna att jag vill stoppa nåt i munnen.

Och det kanske var att ta i när jag skrev att det var patetiskt, ber om ursäkt för det :-)

Du har funnit din väg och jag min, tänk så bra det är, att vi alla hittar rätt till slut.

Härligt att tappa så mycket som 20 kg!!

Vi får väl stötta varandra i kampen mot kilona även om vi kör olika race!

Maria

Karmatarerskanise
2011-08-20 11:47
0

Ja det får vi göra :)

Lucifer06
2011-08-22 19:29
0

Lite halvt OT från TS-frågan..
Min mamma har hållt på med Cambridge fram och tillbaka nu i typ 5-7 års tid…

"jag har gått ner 10 kg" säger hon stolt… Men det syns inte på henne och sen när hon börjar äta igen så blir hon större än vad hon var från början.. :/

Skulle väl tro att det är bättre att äta rätt än att inte äta något alls (pulver med vatten)..

http://www.eyeam.se

Karmatarerskanise
2011-08-22 19:42
0

#17 Tyvärr är det så lätt när man genom pulver gått ner ett visst antal kilon att man sedan slappar till det och gör precis som innan "dieten". Man har ju varit så duktig… Obestämd

snailmilla
2011-08-22 20:34
1

Pulverdiet, äta sig smal, hård träning, mikromat som bränner fett, det finns ju hur många olika metoder som helst. Men vilken diet/träning man än kör så är det väl ingen överraskning om man går upp i vikt igen när man slappar av.

Bantning och hälsosamt liv är ju en livsstil man måste infinna sig i om man har anlag att gå upp i vikt. Hur fantastiskt skulle det inte vara om man aldrig mer kunde gå upp de kilona man gått ner.

Jag gick ner 8kilo på pulverdieten Nutrilett(nådde min målvikt), och under min tid med pulvret ställde jag om hjärnan, blev piggare, lättare och lycklig, jag mådde hlet enkelt bra och min kropp tog inge stryk av några veckor utan "riktig mat". Sen ändrade jag mina ovanor och eftersom jag blev lättare var det allt enklare att börja motionera. Höll den vikten i 3år, men sen när de hände massa tråkigheter på en och samma gång blev det att trösta sig med mat igen, och då var de väl självklart att man svällde upp som en fettklump igen. De är ju allt skit vi stoppar i oss. Man går ju sällan upp i vikt utan orsak, skräpmat, noll motion, mediciner, psyket, stress….

Även om du äter nyttig smalmat och tränar regelbundet, såfort du slappnar av så går du upp i vikt igen om du haft lätt för det innan. Så är det ju bara.

De är inte säkert att Pulver funkar för alla, vissa kan säkert må skit av det. Precis som många kvinnor blir psykfall av p-piller och andra inte, om man nu ska jämföra våra olikheter.

Lothar
2011-08-23 06:44
0

#19 så himla bra skrivet!!

Maria

Maria från Bahia
2011-08-23 12:01
0

Hej!

Jag har lyckats både med viktväktarna, Cambridge och LCHF. Av dessa 3 så fungerar ju samtliga, i olika takt visserligen, men alla fungerar. Det är motivationen det sitter i och oavsett metod så går du upp igen när du slutar (om du slutar). Det har jag också gjort… Flört

Men - bättre vara smal periodvis, än inte alls!

Tycker dock att LCHF är den bästa om man har familj och vill "avdramatisera" det hela och dessutom kunna äta med familjen på ett vettigt sätt.

Tråkigt med folk som "dissar" rakt av, utan erfarenhet men så är det ju alltid.

Cambridge är en fantastisk start och ger fantastiska resultat, så är det ju bara…

Lycka till!