Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1461 ggr
bea28
0

Hej gamla vanor! Eller?

Jag har varit duktig och tränat hela sommaren, jogging några gånger i veckan och så pilates nästan varje dag (dock inga mördarpass). Nu när skolan drar igång igen kommer jag också få tid till att gå på gym, vilket känns ganska välkommet eftersom att träning själv börjar kännas lagom trisst.

Problemet är, jag känner hur jag börjar trilla tillbaka i gamla vanor. Ligger vid datorn trots att jag vill ut och springa, orkar helt enkelt inte ta mig ut. Äter mer sött och mer kolhydrater. Kan inte sluta äta godis när man väl börjat osv… Känner hur centimetrarna sakta men säkert kryper tillbaka till midjan. Rynkar på näsan

Därför tänkte jag att jag skulle starta den här motivations/framgångstråden för att peppa mig själv till att INTE falla tillbaka i alla sockerfällor och för att få lite perspektiv till min viktnedgång. Har märkt att jag kan tappa lite väl snabbt ibland, och det är inte direkt vad jag vill. Vill främst minska min fettprocent, och inte tappa kilon!

Såå. Ja, det var väl det jag ville skriva. Eller förresten, jag har en fråga (en ganska stor en också..):

När man nått sin målvikt, hur tusan gör man då för att SLUTA gå ner i vikt utan att gå upp igen?

Ylva-Li
0

Vad jag förstått så lägger du enbart på lite i din mat för att stanna där, och att kroppen då ska lägga sig på den vikten och stanna kvar.

Lycka till med viktminskningen! Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||