- 10kg
Jag är ny på viktminskning i fokus!
Blev medlem tidigare i veckan, och under de här dagarna som jag surfat runt och bläddrat lite i överiga medlemmars inlägg har jag funnit motivation!
Ålder: 22år
Längd: 163cm
Vikt: 75kg
BMI: 28,6 (medel överviktig)
Jag har inga ambitioner och mål om att bli spiksmal, jag vill gå ner till normalvikt 65kg. Slippa känna att Jeansen sitter för tight, kunna använda kläderna och alla mina vackra klänningar som jag kunde ha för 3år sedan.
Ovanor: Skafferiråtta, chokladberoende, coca cola, lathet, äter när jag har tråkigt.
Jag har inte bestämt mig för någon speciell diet! Utan har sedan i måndags (5dagar sedan) tagit bort allt godis, chips, läsk, kakor även en hel del pasta, ris, nudlar. Som jag annars Vräker i mig utan något stop.
Idag köpte jag rebok walking skor och tights, har vacker natur att gå i hemma och gym har jag provat på förut vilket jag inte gick till :/
Bokat in mig på 19st ridlektioner, börjar idag.
Det skulle vara stort för mig att skriva i den här tråden om ett tag framöver "nu har jag lyckats". Och jag hoppas att fortsatt medlemskap i viktminsning i fokus, och att läsa era inlägg och bli puschad hjälper min motivation till max.
Ni är alla så duktiga som lyckats!
Bra att du tagit bort det där dåliga som du brukade äta innan, och att du bokat in ridlektioner och köpt lite träningskläder :) Du ska se att det kommer gå bra det här :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack!
Man har ju gått in för hårt tidigare köpt gymkort och en himla massa annat, bara sådär av ett ryck. Denna gång känner jag själv att det är dags, och ser fram emot att leva hälsosammare. Har kännt mig trött och deprimerad sista året, så det är väl dags att ändra på det!
Man måste ju hitta något som man trivs med och tycker är kul, dansade magdans för 4år sedan och hästen var pigg och ung, då rasade kilona som sedan byggdes på av muskler. Hästen är mer för promenadridning nu efter en skada, så får bli ridskola ett tag.
Och precis, jag har haft fredagsmys 7dagar i veckan, fy på mig!
Återkommer förhoppningsvis med resultat. =)
Det är viktigt att man känner för förändringen, då brukar det gå bra
Ser fram emot att få läsa om dina resultat!
Kommer nog gå jätte bra :) Jag vet precis hur det är med alla dom där ovanorna.
Hade dom själv förut men slutade med dom och har gått ner 25kg. Och är glad och stolt nu över min kropp.
Jag pendlar just nu mellan 65-70kg men känner att det kan jag göra. För visst har ibland mina dagar man äter mindre bra men försöker inte ha det. Men rör på mig varje dag med min hund och dricker vatten i stället för cola till måltiderna.
Lycka till på dig! =)

Håller med alla ovanstående; det kommer gå utmärkt för dig! Det behövs inte mycket mer än att man tar bort onyttigheterna och att man ökar vardagsmotionen för att man ska tappa några trivselkilon :) Har själv lyckats gå ner 5-6 kg och är nu nere tillbaka på min gamla idealvikt! Kände som du förra året också. Var trött och depp; jag mår allmämt sämre när jag inte motionerar, så en hälsosammare livsstil var något jag verkligen behövde.
Uppdatering!
ca 2v har gått, -3kg
Vardagar: För att hinna till jobbet stiger jag upp 04.20 så att träna på morgonen blir lite svårt, någon sömn måste jag få.
Frukost kl 05.00 har bestått av Kellogs bruna fiber + grön mjölk
Frukost rast på jobbet 09.30: 2st mörka knäckebröd med kalkon och grönsaker, 1msk keso naturell samt 1 löskokt ägg, 1kopp svart kaffe + vatten.
Lunch rast på jobbet: Kött, fisk och kokta/wookade grönsaker + vatten.
Hemma 15.30: en frukt - banan - äpple - grapefrukt
Nu efter jobbet, så har jag ridit 6 dagar i veckan hemma i skog och på volt, samt vare fredag 1h ridlektion på skolan.
Har även hunnit med 5-7km powerwalk 2ggr denna vecka.
Middag: Kött/fisk med kokta / wookade grönsaker, en lagom stor potion. + vatten
Såhär har mina första 2 v sett ut och jag har gått ner -3kg, och de syns under brösten, så nu ska det väl snart börja ta på rumpa, mage och lår.
Reebok walkning shoes out side rekomenderas, känns i rumpa, lår och vader.
Vi får väl se om jag håller mitt mål -10kg
Tips och andra frukost varianter/lunch och middagar uppskattas
Fantastiskt resultat ju 
Verkar som att du har börjat bra, tagit bort mindre nyttiga saker och börjat träna, super! Vad kul att det har gett resultat också! 
Får jag fråga ang coca colan, jag dricker det flera gånger i veckan (light/zero, innehåller typ 0,3 kcal/dl har jag för mig)
Man borde väl inte gå upp i vikt av det? Är väääldigt sötsugen av mig och dricker det istället för att äta kakor/godis..
tycker inte jag har gått upp i vikt av det i alla fall, men det finns säkert en mängd nackdelar, som med allt annat sött..
#8 Det sägs ju att artificiellt socker är en stor bov i fettma.
Lightprodukter kan ha effekten att det triggar sötsuget ännu mer, så att du vill ha mer. Du lurar kroppen att den får socker, men inte får det, så den triggas igång och vill ha.
Men kan man hålla det och inte äta mer än vad man borde, så går du inte direkt upp i vikt av lightprodukter. 
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#10 haha vad bra! Grejen är att jag dricker det istället för att äta annat, då fortsätter jag med det i så fall 
Jag varken dricker eller äter lightprodukter…
Uppdatering:
Vågen står stilla, men jeansen och ridbrallorna sitter lite lösare så jag känner mig puschad att fortsätta!
#12 Du kan ju fått lite muskler, är ju midjan man ska gå efter i alla fall!
peppar peppar att fortsätta!