Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2331 ggr
Omstart
0

- 10 kg till nyår?

Hejsan.

Jag är en tjej som har brottats med min övervikt under många år av mitt liv, 15 år för att vara exakt. Jag gick med här nu för att jag har genomgått så stora förändringar i mitt liv som det är och tänkte att jag kunde ju ta tagi vikten när jag ändå håller på!

Är 26 år, väger 130 kg (ungefär) och är 175 lång. Har hela mitt liv KÄNT mig så fet som jag verkligen är nu så när jag i förrgår såg bilder på mig själv för 5 år sedan så tappade jag hakan, för det var ju inte så jag såg ut då! Men det var det….tänk vad huvudet kan ställa till saker för en. Flyttade ned till min fästman i Holland för tre veckor sedan och letar nu efter arbete här nere med ljus och lykta men medans jag väntar så kan jag ju lika gärna försöka få bort några kilon.

Mina stora problem är: skåpätande, äter när jag har tråkigt, belönar mig eller straffar mig med mat, godisråtta utan dess lika och är sjukligt förälskad i choklad.

Planen: Utesluta allt godis heter och helt enkelt börja där. Kolhydrater kommer jag dra ned på och så äta mer grönsaker och fisk. Tränade klassisk pilates i Sverige innan jag flyttade och försöker så gott jag kan få till det här nere också men jagar efter en tränare just nu, ibland behövs det nån som sparkar en i rumpan.

Jag ser gärna att jag får lite tips och idéer på träning att göra hemma, saker att tänka på och liknande. Vet att jag inte är själv i denna sits och att det finns andra som har det på samma sätt. Hoppas att ni lämnar ett spår i denna tråd!

Vi hörs!

[Jessica-B]
0

Får gratulera till de positiva och starka beslutet, och då som vanligt rekomendera Leslie Sansones DVD:er - men glöm för guds skull inte att komma ut, solen och den friska luften ger dig många nyttigheter, som du inte kommer åt när du står å hoppar framför teven/datorskärmen.

Har själv gott ner nästan 20kg med Leslies videos. Serien videos hon har kallas för "Walk away the pounds", eller också "Walk at home".

Sök på det på youtube, faller det dig i smak, rekomenderar jag dig att köpa dig någon enstaka DVD. :) Men vi alla lyckas på olika sätt, men det är en stark rekomendation iaf, med många plus, för i alla fall mig.

Äsch, ja vet hur jobbigt och omotiverande det är att själv söka runt på youtube, så jag slänge med två länkar åt dig som du kan ta dig en titt på. Den där Leslie lär en mycket intressanta saker under träningen om kroppen dessutom, så titta inte bara på rörelserna, lyssna också på vad hon säger. ;)

2 mile workout (3,2km) (del 1) (del 2)

Normalt sätt är hon inte ensam i sina videos, utan med en grupp människor, korta, tjocka, långa, smala, gamla, unga, mormödrar och ungdomar, män och kvinnor. Inga jäkla baddräkt-utan-för-shorts-a'la-åttio-tal-med-bara-skinny'sar, vilket kan vara väligt opeppande när man känner sig tjocker.

Om inte Leslie faller dig i smak, hoppas jag att du hittar en annan träningsmetod! :) Lycka till

Omstart
0

ÅHÅ! Tack! Förvånad

Har kollat på dem nu och kommer GARANTERAT att använda mig av dem och se vad som händer! Superbra ju för de där dagarna man inte orkar dra sig ur sängen i tid och gå på morgonen. TACK! :D Tack tack tack!!!!

[Jessica-B]
0

Kul att du gillade!
Jag kan rekomendera att titta på dem som är lite nyare - dem är både mindre avancerade (men väldigt givande) och man får lära sig mer om kroppens muskler och ens välmående i dem. Sen kan ja även rekomendera att kika på de videos där hon inte är själv, utan i grupp, de är sån energi, och man blir så pepp. Sen är det riktigt nice pumpig musik i dem nyare videorna. :)

Vad jag vet går det inte att köpa några av hennes DVD:er i sverige, men söker du på hennes namn/serienamnet på google, finns det flera bra utländska sidor att beställa från, hyffsat billigt. :)

Jätte lycka till!

Omstart
0

Nu ska jag till att testa en av hennes workouts, får se hru det känns efteråt då! Hur gjorde du förresten, gjorde du övningarna en gång om dagen? Funderar lite på hur du lyckades gå ned 20 kilo. All inspiration är bra ;)

Omstart
0

Nu har jag gjort den, iofs bara 1 mile, men det känns BRA! :D Riktigt bra! Är nöjd! ger mig nog på 2 miles i morgon tror jag. ;) TACK återigen!

[Jessica-B]
0

Jaa du, jag körde så mycket som kroppen orkade, å inte så mycket som hjärnan ville.

Jag har väl kört varierande mellan en 5-mile om dagen.. till en 3-mile om dagen.. ibland hade jag en vilodag om helgerna eller om ja skulle iväg nånstans i veckan. Sen åt jag bra  - jag justerade inte min kost märkbart, sket bara i allt som hette chips, läsk och godis, och åt mindre portioner. (Normalstora för att tillägga - har mest ätit för MYCKET å inte FEL). :)