Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 3150 ggr
ooja
0

GRÖT GRÖT GRÖT

Någon som vet vad dinkel mannagryn har för GI? :)
Förstår dock att det är högt, men kanske lite bättre än vanlig?

Och en fråga. Jag har under hela min uppväxt hört från alla möjliga håll att havregrynsgröt är såå mättande, super bra frukost. Men nej, jag har aldrig tyckt det varit speciellt mättande, finns det fler som tycker så?

SamanthaJones
0

Jag håller med dig om havregrynsgröten, tycker inte heller den är speciellt mättande. Jag blir mer mätt på en tallrik fil och ett ägg. Däremot så tycker jag havregrynsgröt är sjukt gott! :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[luneri]
0

Jag brukar äta havregrynsgröt till morgonen med frukter och mandlar i. jag tycker också att man blir ganska snabbt hungrig, men jag försöker få i mig ett mellanmål så det går jämnt ut tror jag.

Annars kan man komplettera gröten med något mer:) det är inte alls mycket kalorier i en portion havregrynsgröt om man tänker på kalorierna.

line84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ursäkta att jag snor tråden, men mannagrynsgröt, vanlig, är det väldigt onyttigt? Det är ju så gott med russin i och lite sylt.. Tungan ute Hur kan man göra den nyttigare utan att förlora den goda smaken?

BMEXX
0

#3 så onyttigt är det väl inte,,, per 100 g så är det 340 kcal och 72 kolhydrater men då får man tänka på att hela paketet är på 500 g med.

Fast det blir ju lite mer med mjölk och tillbehör.

// Pabblo

[tk1971]
0

Själv älskar jag havregrynsgröt. Jag äter det i stort sett varje morgon med lite bär på. Visst, mannagrynsgröt är också gott (för att inte tala om risgrynsgröt) men inte särskilt nyttigt, så sånt äter jag nästan aldrig.

Jag tror havre har fler hälsosamma egenskaper än vi vet om än.

Karmatarerskanise
0

Mannagryn har GI 66.

Här har du en GI tabell

Emmyjane
0

tycker gröt mättar bäst. den är goas om man blndar i lite nötter, mysli, eller fröer, kokos går åsså bra.

[Wera]
0

Jag blir super mätt av en liten tallrik havregrynsgröt!

vinteralvan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kör på olika varianter av ägg, det mättar bra.