Har ingen ugn!?
Tjo!
Då jag redan tidigare har insett att jag enklast pallar mitt matintag genom att planera en veckomeny och sedan hålla mig till den så det tänkte jag börja med nu igen. Men ve och fasa när jag inser att det mesta som jag gjort tidigare som är enkelt och nyttigt var med hjälp av ugnen! Och min fästman har ingen ugn! :O HJÄLP!
Nån som har bra tips på mat som är enkel, bra i innehåll, som man kan göra mycket av och som är skapligt billigt? Många krav, jag vet, men behöver lite input. Alla tips gillas! Tack på förhand!
Det mesta som man gör i ugn kan göras i gryta också
Goda grytor på magert kött eller kycklingbröst och mycket grönsaker går finfint att göra på spisen i gryta, likaså vegetariska grytor. Om du har en sån där ångkokningsinsats så är den toppen att använda och maten behåller då sin fräschör och färg mycket bättre
Baljväxter av alla slag är bra mat som kan varieras på många vis och de är vanligen inte så dyra. Att grodda i en vanlig glasburk och sedan äta groddarna till maten är både gott och nyttigt.
/Désirée
Du kanske kan skaffa en såndär micro-ugn (inte vanlig micro men en.. ja. liten ugn vad det nu heter.. hehe) Sålänge du har en spisplatta så kan du som DesK sa göra grytor och annat utan problem. 

Köp en liten miniugn, finns billiga runt 1000-lappen och billigare ändå. Skulle aldrig klara mig utan ugn.
Qui dormit, non peccat