Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1816 ggr
[mysvensk]
0

Motivation

Jag måste ner i vikt. Mina leder skriker av övervikten de tvingas bära (har Ehlers Danlos syndrom) och jag äcklas av mig själv. Jag väger 95kg och är 172cm lång. Har aldrig vägt så här mycket.

Jag har en jävligt tuff period, skolan går sämre än någonsin, relationsproblem, har ingen att vända mig till och mitt sociala skyddsnät är borta. Det gör att jag äter ännu mer onyttigt än vanligt. Och har svårt att låta bli. Jag försöker verkligen att inte äta godiset och allt vad det nu är men det går inte för när jag väl är i närheten av slisket så orkar jag ändå inte bry mig om vikten. Sen mår jag ännu sämre för att jag har tryckt i mig allt det äckliga.

Jag äter rätt lite "riktig" mat, lagar mat varje dag men är sällan hungrig, bara sötsugen.

En vettig vikt känns så avlägsen vilket gör det svårt att motivera sig, jag vill ligga runt 70, både för ledernas och självkänslans skull. Men 25kg är jävligt mycket…

Jag har självmordstankar, vilket förvärras av vikten för jag känner att jag bara vill undfly mig själv.

Försökt få hjälp från psykolog och liknande som jag hade innan men sen jag flyttade och blev innackorderad får jag ingen hjälp, bara utskrivna mediciner.

Jag ger snart upp. Jag orkar verkligen inte mer…

Hjälp mig, snälla.

Arinya
0

jag vill med gå ner i vikt och jag tycker verkligen att motion är så sjukt tråkigt, ingen som stöttar mig, iaf inte längre än några dagar och de räcker ju inte,

så jag försökte göra nåt som är kul istället där jag får röra på mig jag har gått utan pengar hela sommaren så inte kunnat köpa godis TROTS att jag är så sjuukt sugen!

och jag cyklar på hög växel, snabbt och så vidare…

motivationen ååh frågar du mig så kommer ingen motivation förrän man ser resultat

kämpa på! jag finns om du vill prata! :)

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du har självmordstankar är det det som måste tas i tu med först. Du kommer inte klara att gå ner i vikt om du inte mår psykiskt bra.

Så på vården och kräv din rätt till hjälp genom samtal. Kanske bör du läggas in och få hjälp några dagar.