Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2327 ggr
kina16
0

Tips på lunch

Någon som har bra tips på vad jag ska äta till lunch ? nyttigt och mättande. Som det är nu så har jag med mig mat äter runt 12 och sen äter jag middag runt 17 men jag har ett jobb där jag inte rör mig så mycket så jag behöver ingen riktig mat till lunch.
Min fundering var att ha soppa med en smörgås till lunch, vad tror ni ?Obestämd

Lorita
0

viktväktarsoppa, det är billigare att köpa i butik 13-16 kr betalar jag

http://www.natlivs.se/pages/artikel/ArtikelDetalj.aspx?aid=9116&ahg=12&ag=17&ug=138&id=ug

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[littlecat]1
0

Antingen kan du göra egen soppa. Potatis & purjolökssoppa är min favorit! Eller kanske chili con carne.
Går fortfarande skola, så jag äter grönsaker och kött. Äter inte kolhydraterna eftersom jag inte gillar det så mycket. Jag håller mig mätt på det.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lorita; TS skriver att hon vill att maten ska vara mättande. Tycker du en sådan soppa mättar? För jag har då aldrig blivit mätt på det :)

Här kommer lite av mina tips.

• Matiga sallader, med tex kyckling, lök, ruccola, sallad, gurka, tomat, majs, lite bulgor och en dressing gjord på tex a- fil. Vill man ha den mindre matig kan man utesluta bulgur.
  • Grönsakssoppa(eller annan soppa)och en skriva bröd med lågtGI
  • En laxfile med keso som blandats med tex majs och paprika.
  • Grekisk yoghurt med lite honung på
  • Liten köttfärsfylld paprika

Många gånger blir maträtter "lättare" om man utesluter pasta, ris och potatis och istället lägger till tex kokt broccoli eller blomkål. Känns inte lika tungt då och ger mindre kalorier. Och istället för feta såser kan man välja något lättare alternativ, tex kall sås gjord på a-fil.

Lorita
0

#3 jag blir mätt på den och har alltid ett par burkar på jobbet och hemma om jag inte kan planera min lunch bättre.

Zadeira
0

Med tanke på tidigare kommentareri tråden så visar det bara hur olika vi är. Det gäller att testa sig fram. Alla är olika och saker funkar olika för olika personer. Om du tror att soppa med en smörgås funkar bra så testa det. Om du tror att en lätt sallad funkar bra så testa det. Det är jättesvårt för oss att säga vad som funkar för dig.

Lorita
0

smörgåsen skulle jag ta vid kl 15

Karmatarerskanise
0

#5 Visst är vi alla olika. Därför jag gav mer än ett tips :)