Mayo-dieten. Bra eller dålig?
Jag vill mest fråga vad era erfarenheter är av denna diet?
Jag har en vän, och hennes syster, mor och moster provade denna diet. De gick ner mer än de utlovade kilon som man skulle gå ner, och höll det ganska bra tills de började äta allt skit som de åt innan igen.
Men har ni också lika bra erfarenheter av dieten?
Jag väger ca 62 kilo och är 157 cm lång, mitt mål är 59. Alltså planerar jag inte att gå ner de 7 kilo som det sägs att man ska gå ner(jag tror inte att jag väger så mycket att det ska funka lika bra, men vad vet jag?) men jag vill prova.
Jag har slutat med mina kvällspromenader på grund av att det är för mörkt och kallt och vi har inga bra promenadsvägar här. Annan motion är inte att tänka på då jag har en psykisk inre strid att hantera innan jag kan ta mig till något sådant.
Jag tycker att en diet på 2 veckor där man får äta mat i viss mängd och väldigt strikt matschema känns bättre än något annat jag kan komma på just nu.
Jag har tidigare förlorat (och hållit borta) 10 kilo med pulverdieter, men jag är trött på det nu och vill inte svälta längre.
Så, återigen: Vad har ni för erfarenheter av denna diet? Har den funkat? Var det svårt att hålla? Blev det dyrt? Hur gjorde ni då dieten tog slut och ni skulle vänja er med att äta vanligt igen? Osv.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Hade aldrig hört talas om den så jag sökte.
Ser lite roligt ut med att frukosten ska bestå av kaffe och ETT digestive kex ;) Undrar vad det digestivekexet har för funktion :P
Men annars får man ju äta och det är ju mest bra saker som man ska äta så jag tycker du kan köra på det om du tycker det känns bra. Kött, ägg och grönsaker är ju det jag kör på :)
Jo, det finns en del lustiga saker! Men man måste följa dieten totalt för att det ska ge rätt resultat, så någon liten funktion må det ju vara. Tydligen är det någon sammansättning av GI-dieten, eller något sådant. Men som sagt är det ju bra saker man ska äta och man behöver inte gå runt och svälta, så det är ju alltid värt att prova!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?