Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2431 ggr
Chestnut
0

Motigt men nu så!

Hej hej,

finns säkert den som kommer ihåg mig. Har varit här inne i perioder och testat det mesta. Nu under detta året har jag upprepade gånger försökt med LCHF men det fallerar alltid efter enstaka veckor, oftast på grund av mitt allmänt tillstånd. Har legat inlagd på sjukhus väldigt mycket på sistone.

Innan dess provade jag alli kapslar med deras kostplan, gick superbra men var lite väl dyrt. Har testat VLCD men får inte i mig pulvret och barsen håller jag mig inte mätt på.

Har stått på kortison i hög dos 6 veckor nu, kroppen mår bättre och jag är beredd att ta itu med vikten. Fick igår klartecken att börja minska kortisonet så det innebär lättare att gå ner i vikt förhoppnnigsvis. Har gått upp 7 kg bara under kortisonperioden…

Så idag väger jag in mig offentligt, är 18 år och…:

Längd: 174 cm
Vikt: 96,5 kg

Vet inte ännu hur jag ska lyckas gå ner i vikt men ner ska jag! Lutar väl åt gammal hederlig kaloriräkning och sunt förnuft till att börja med. Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Just det ja, första målvikten är 95 kg. Den hoppas jag på att nå till nästa fredag! Viktminskningen brukar ju gå som fortast i början…

Slutmålet är 70-75 kg någonting och det hoppas jag på att nå innan maj 2013.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Är jättefrusterad! Sköter mig och äter runt 1800 kcal per dygn (okej, det har blivit något enstaka avsteg i månaden) men jag går inte ner i vikt utan tvärtom går jag upp! Skrikandes

Väger nu 98-99 kg.

Kan möjligen ha med att göra att vi fått öka kortisonet igen, jag har en pågående infektion och vi har dessutom ökat mina hormontabletter som har ökad aptit som biverkning..

Försökte med pulver för några dagar sedan men jag kräktes bara upp det igen. Rynkar på näsan Någon som har tips på vad jag kan göra?!

Med vänliga hälsningar
Chess

Karmatarerskanise
0

Låter jobbigt att du går upp trots minskat kalori intag. Kan inte din läkare hjälpa dig?

Prova annars att minska 100 eller 200 kalorier till.

Dojdan
0

Hej! Nu vet ju inte jag vad det är du behandlas för. Men har du talat med din läkare om detta projekt? Kanske är det inte bra att drastiskt ändra sin livsstil mitt i en kortisonbehandling?

hus-musen
0

Efter en tremånaderskur hade jag tjocka kinder av kortisonet, mina kinder har inte varit tjocka sen jag var en liten bäbis.. 
När jag slutade med kortisonet så gick jag ner igen, äter typ LCHF jag med, har inte lagt om särskilt mycket alls men än uteslutit pasta som jag ändå aldrig gillat och minskat på brödet.

Kortisonet sabbar ämnesomsättningen(inga bevis men så vart det på mig) och du samlar vatten i kroppen. Alltså går man upp i vikt av ingenting som det kändes.
Kan vara så att 1800 kalorier är för mycket för dig tillsammans med medeciner, läste någonstans att man snarare borde ligga på 1300-1400 kalorier för att gå ner, 1800 om man tränar lätt samtidigt. Men sunt förnuft är nog bäst, man känner ju om kroppen mår bra eller inte.

Qui dormit, non peccat

[mysvensk]
0

Hej!

Jag är också en ung tjej som väger över 90 så jag vet hur det är. Dock slipper jag kortisoneländet men istället äter jag andra mediciner som får mig att gå upp i vikt.

Jag kör viktväktarna online (mammas konto, hon tar irl-delen), började idag men det känns bra och har kört VV förut och gått ner i vikt.

Det sköna med VV är att man får äta vad man vill (även godis om man får för sig det) men i kontrollerade mängder.

Och mätt blir man! För mig är det svåraste nästan att äta alla pointsen (man måste äta alla), som idag har jag 21,5 points kvar och har bara ätit 13,5 points.

Men viktväktarna är mitt tips.

Sen träning också, träning behöver varken vara jobbigt eller tungt. Räcker med att simma en stund då och då, köra lätta vikter på gymmet, gå en promenad, cykla till stan eller köra lite crosstrainer.

Och om du vill kan vi gärna peppa varandra!

min msn: mysv@hotmail.se

Kramkram och lycka till!

Karmatarerskanise
0

#6 Ja, det är bra med viktväktarna att man äter allt, men det kan också vara det som får en att falla.

Är man sockerberoende så ska man inte äta socker alls, för då blir man aldrig av med suget.

Lycka till :)

Denna kommentar har tagits bort.
Ylva-Li
0

Funderar om det inte är kortisonet som lägger på din vikt? Kortison binder ju vatten, så det kan ju vara så att du går upp pga vattensamling.
Ta upp det med din läkare kanske? :)

Hur länge ska du äta kortison?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Chestnut
0

Tack för alla tips! Glad

Är troligen både kortison och hormoner som är boven i dramat. Vet inte hur länge till jag måste äta dessa mediciner men räknar med att behandlingen kommer behöva fortgå länge för att få ner symptomen.

Nu ligger jag inlagd på sjukhus så har inte ork att kommentera varje inlägg, men ska ta upp med vårdcentralen mitt viktproblem när jag är i bättre skick.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Är på gång igen. Haft några risiga veckor och är fortfarande risig med dåliga tarmar och vi håller på och sätter ut kortisonet. Oj vilken skillnad det har gjort! Har minskat på hormonerna med och är mindre hungrig. Viktnedgång vågar jag inte sia kring eftersom tarmen inte tar upp näringen som den ska och jag därmed går ner i vikt men mycket hoppas jag var uppbunden vätska av kortisonet.

Med vänliga hälsningar
Chess