Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 1056 ggr
Malinolsn
1

Nu ska jag komma igång!

Hej på er!
Jag är alldeles ny här på sidan, så jag tänkte skriva lite.
Har länge tänkt att jag ska börja äta bättre, och börja motionera, MEN det är ju bara "tänk" liksom..
Idag blev det där tänket till verklighet!
Har i veckor haft en träningsplan, men den har aldrig blivit av.
Till en början tänkte jag att jag skulle börja ta en kort promenad 1 gång per dag, äta minst 3 mål mat per dag, med lagomt stora portioner, samt frukt som mellanmål, men blev det av? Nej.

Idag vet jag inte vad som hände, men jag tog på mig mina bekväma skor, tog telefonen med hörlurarna, greppade jackan, och gick ut!
Bestämde mig för en sträcka som brukade ta 30 minuter när jag gick i skolan (då hade vi obligatorisk promenad 1 gång per dag, och nu bor jag granne med min dåvarande skola). 
När jag kom hem igen, insåg jag att det endast tagit 20 minuter! Skrattande
Bestämde mig då för att börja gå den sträckan 2 gånger per dag, morgon och kväll, kan inte tänka mig att jag går ut för hårt (?), det är ju trots allt bara promenader det handlar om.

Jag har varit sjuk ofta och länge den senaste tiden, troligtvis rör det sig om någon typ av virus, dock hittar inte läkarna felet, och medicin hjälper inte.
Det har varit återkommande halsont, feber, urinvägsproblem, trötthet och matthet osv, så jag har absolut inte varit på topp.

Promenaden i sig var väldigt rogivande!
Stundvis kändes det jobbigt, var väldigt andfådd, men utan att minska takten så försvann andfåddheten, och det var hur skönt som helst att vara ute och gå!
Men sen kom den tillbaka igen, och sådär höll det på..

När jag var ca 100 meter från hemmet, så körde min pappa förbi med sin bil. Strax efter ringde han upp mig, och sa att jag såg ovanligt pigg ut. 
Gissa hur skönt det var att höra, att se ut som en riktig "friskus"! Skrattande
Och han menade säkert på också, att det var kul att se mig med bra energi, istället för att jag ska/har varit sjuk hela tiden.

Imorgon hoppas jag på fint väder, så jag kan utföra båda mina promenader, sen ska jag även införskaffa mig riktiga skor, och en bra träningsjacka, min är fortfarande fuktig innuti Skäms..

Ville mest av allt bara skriva av mig, och få mitt första inlägg här på denna sajt avklarad! Skrattande

Marshmello
0

Heja, heja! :) Du kommer klara det.
Det kan ju vara lite knepigt att komma in i nya vanor, men med lite tålamod (och styrka) så kommer det gå jättebra!

PEPP, PEPP Skrattande

Du kan ju hänga med på onyttighetsfria-veckan, så du kommer in i någon slags… nyttighetsfas… *skrattar* Skrattande

Malinolsn
0

#1 Tack så mycket! Känns bra med peppning och att någon tror på en Skrattande Hm, onyttighetsfria veckan, måste kika vad det är för något! Flört
Har bara sett rubriken, men inte hunnit läsa..

Karmatarerskanise
0

Kul att du kommit igång! Se nu till att gå ut och gå även då det känns tungt och känns omöjligt. Du klarar det.

Malinolsn
0

#3 Jajemän, nu när jag väl har tagit steget över tröskeln så ska jag nog lyckas hålla mig till mina promenader..! Glad
Sen hoppas jag även att min sambo peppar och stöttar mig, så inte han sätter sig med värsta skräpmaten och godiset jämt och ständigt Flört

Karmatarerskanise
0

Hehe, det underlätta rejält om den eller de man bor med hjälper till :P

Ylva-Li
0

heja heja! Det här klarar du!! Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

och välkommen hit! Glad

//Ylva-Li