För mycket Omega 3?
Hej, jag är ny på forumet och vet inte exakt hur jag gör men hoppas detta kommer rätt. Det är så att jag har börjat på en diet där man bl.a ska äta 4 kaplsar (stora) omega 3 till frukost och 2 st till lunch, men det är uppstått ett problem.
När jag går på dass så kommer det en del vätska i avföringen och när man kollar ner i toaletten så ser det ur som "fettdroppar" ursäkra uttrycket men som typ det som blir efter man stekt köttfärs och ska diska pannan.
Jag har gått på dieten ca 5 dagar och det är nu dom två senaste dagarna som detta skett.
Jag undrar om detta är för att kroppen bryter ner fett nu när jag går ner i vikt eller det är att jag tar förmånga omega 3 tabletter?
Länk till tabletterna:
http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/arctic_omega-3
Mvh Johan
Man ska aldrig överdosera tillskott.
Omea-3 fungerar som blod-tunnande (är därför det är så viktigt mot hjärt-kärl sjukdomar) men det är inte alltid bra; i kulturer där man lever enbart på fisk får man istället hjärnblödningar och har lätt för att blöda ihjäl.
Vet inte hr det är i ditt fall, men att försöka lua kroppen att bryta ner fett genom att ge överskott på diverse grejjer är inte bra. Har det effekt så innebär det att det kan bli för mycket effekt. Inget är ofarligt i för höga doser, inte ens vatten ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.