Börjar om...
Tänkte börja om med att gå ner i vikt.
Det har börjat gå lika dålig som förut, äter en smörgås "bara för att". Så på måndag börjar jag om och skärper till mig helt.
Väger 58,8 kg just nu och är 167 cm lång, vet inte hur mycket mer jag vill gå ner, hade förut som målvikt 55, men funderar på att sänka den till 52-53.
Vet dock inte vad jag ska äta mat. Äter oftast tex. köttbullsmackor till middag, men borde nog skippa brödet där…
Några andra som också har fallit tillbaka till gamla vanor?
Jag tycker att det är ganska svårt att falla tillbaka till gamla vanor, får lite ångest när jag äter onyttiga saker, men ändå faller man tillbaka - sakta men säkert…
Förstår inte varför du ska gå ner i vikt? Du är ju inte överviktig, inte ens nära.
Men det skadar ju aldrig att hoppa över onödig mat när man egentligen inte är hungrig.
Förut var jag alltid överviktig, hade knappt någon hals pga dubbelhakan… Dock känner jag att jag har mycket fett kvar, ex. magen, ryggen, låren som jag skulle vilja ha bort.
Är som smal ungefär lite högre än naveln och uppåt, men neråt är jag tjockare… :s
#2 Då kanske de är träning som saknas? Bygg lite muskler? :)
(Jag är absolut ingen expert på detta, men jag anser de dock rätt självfallet)
Mvh. Sanne & Djuren
#2, precis som #3 skriver så är det ju träning du borde börja med då. Så du blir fastare :)
Joo, jag tränar redan :)
Bra :) Då är det bara att köra på skulle jag vilja säga.
Träna och skippa måltider då du inte är hungrig. Skippa skräp också som godis, chips och bakverk.
Men tycker inte du ska försöka gå ner, utan bara bli vältränad.
Eller hur! OMG Ursäkta om jag är för tuff men du väger inte för mycket inte ens nära! Och det handlar bara om några få kilo, du behöver inte banta bara börja träna. Vardagsmortion skulle nog räcka.
Ursäkta att jag är så tuff men du är verkligen inte stor, och som en som faktiskt behöver gå ned i vikt så blir jag lite upprörd. Du väger aldeles perfekt.
Men förut var jag ännu rundare, så jag vill bli nöjd i hur jag ser ut. Vill inte få värsta ringen på magen när jag sätter mig ner etc. Innan sommaren vägde jag 67 kg för att jag åt alldeles för mycket, men nu har jag lyckas gå ner dom kilona och vill liksom bli nöjd med mig själv..
Att banta tar inte bort fett på vissa ställen, så är det mest på magen du är missnöjd med så känns det mer värt med träning.
Men att äta bättre är aldrig fel, överviktig eller normalviktig. En bra balanserad middag gör ju också att du håller dig mätt längre och inte småäter, så att du behåller din vikt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Tycer att du låter aldeldes för smal.
Tor att det du behöver är äta riktig mat och vardagsmotionera ordentligt och gå upp några kilo - i muskler, inte fett.
Säger nu detta utan att se bild på dig och bara gå efter siffror.
Det låter även som att ditt missnöje kommer av att du varit överviktig, att den bilden fortfarande spökar. Du kommer aldrig trivas med dig själv oavsett hur mycket du går ner, om det är problemet. Då måste du ta tag i din bild av dig själv och inte bara ditt verkliga jag.
Duktigt att ha gått ner så pass dock.
(Som jämförelse kan jag säga att min målvikt är 60-63kg, och jag är bara 161cm lång. Har varit nere på 63 tidigare och då var jag smal)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
försök att dricka något av Li Da stuff
om du behöver gå ner i 3 kilo så det är nog att dricka stuff under en månad.
mina bekantar köpte här http://www.lida-sverige.com/lida-dai-dai-hua.html
lycka till
måste bara påpeka det här med "grov benstomme" faktiskt finns, och således också smal benstomme. När jag var "lagom smal" vägde jag 50-52kg, utan att det såg konstigt ut. Det är inte fel att vilja skala av de där sista kilona om man vill det. Själv har jag förlikat mig med några goa runda kilon och tycker det är mysigt, även om jag har gått till överdrift på sista tiden. Så ner till 52 ska jag inte igen. Inte just nu i alla fall.

Hej TS. jag lyckades gå ner 17 kg för 1,5 år sedan. Nu efter sommaren har jag tappat fokus och vikten har långsamt börjat krypa uppåt igen.
Jag väger nästan som du. Nu gäller det att stoppa viktuppgången och att gå ner de 2-3 kg som jag lagt på mig i smyg.
Överviktig eller underviktig vid en viss vikt är väl individuellt och beror på hur man ser ut, hur vikten är fördelad och hur man vill se ut.
>>>Malum domesticum<<<
#13 Det var ju riktigt bra! Jag har lyckas gå ner 8 kg, men några kilon är kvar..
Har inte "börjat om" med det här ännu. Men på måndag, då kör jag på. Inge mer sötsaker, inte mer onyttiga saker.

# 14
Visst var det bra. Jag är lite stolt faktiskt. Men man är ju aldrig bättre än sin senaste invägning och nu går det åt fel håll.
Jag hänger på dig så kanske jag lyckas bli av med mina tre kilo. På måndag gäller det men jag tror jag tjuvstartar redan idag. Inget kvällsätande idag.
>>>Malum domesticum<<<
#15 Jodå!
Jag har bestämt att fram till jul ska jag inte äta onyttigt. Sen efter jul fortsätter jag nog.
Tur att jag inte gillar potatis, pasta, ris etc. då skulle det nog vara tyngre.. Dock är jag en riktig mackälskare, så där får jag vara "bestämd" haha :D