Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3372 ggr
Marshmello
1

Kcal per dag för att hålla vikten/gå ner

Jag har kollat runt på mängder av sidor, och där står det att jag behöver ca 2200 kcal per dag, bara för att hålla vikten.
Och att det då behövs -500 kcal för att gå ner ungefär 0,5 kg i veckan. Så jag har hållt mig på ca 1700 kcal varje dag.

Vet ni hur mycket ni "behöver" för att hålla vikten?
Hur många kcal siktar ni på per dag för en "normal" viktnedgång?

Wand
0

Min kropp behöver ca 1500 kalorier för att hålla vikten har jag märkt, så min kropp gör nog av med mindre än en normal kvinnokropp ska göra. Har oerhört låg ämnesomsättning. 
För att gå ner i vikt behöver jag få i mig runt 1000-1200 kalorier per dag.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Marshmello
0

Ah okej.. Ja det måste vara himla olika då!

Zadeira
0

Numera äter jag nog runt 1200-1300 (fast jag räknar inte alls noga utan går mer på känsla och behov) och går ner i vikt i vad jag tycker är ett lagom tempo. Jag gissar att för att hålla vikten i dagsläget bör jag ligga runt 1600, men eftersom jag eftersträvar viktminskning har jag ingen riktig koll på det utan det är ren gissning.

Marshmello
0

Ah okej..

Vad knasigt att det kan vara så olika egentligen. När jag äter 1700 kcal per dag, så går jag ner 0,5 - 1 kg i veckan. Så det verkar ju fungera för mig iallafall :)

ettlitetalias
0

Det här resultatet fick jag när jag räknade ut sist:

Maintenance

1653
CALORIES/DAY

Fat Loss

1323

pip89
0

jag ska äta 1100 kcal när jag kollade, men jag brukar inte räkna kcal, jag brukar försöka bara att äta så bra saker som möjligt och så lite socker.. från i fredags till idag så har jag gått ner 1 kgGlad fast jag gymmar inte eller går på nån aktivitetSkäms