Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1377 ggr
[littlecat]1
0

Svårt att äta

Jag håller på att försöka minska intaget av mat per dag och försöker hålla mig till att äta 3ggr/dag. Försöker utöka det till 4ggr/dag och äta mindre portioner då.

På senaste tiden har jag väldigt svårt att äta mat såsom grytor, korv, kött etc. och äter bara mackor/fil & müsli varje middag.

Vet att det inte är bra att äta mackor, men när jag äter något annat så blir jag nästan lite äcklad och kastar bort det och gör en smörgås istället…

[Missya]
0

Själv har jag svårt för att äta kött. Köper väldigt sällan hem kött för att äta hemma. Väljer hellre fisk eller kyckling. Sen äter jag ju köttfärs, korv, bacon mm

Började med att man blev less på kött, då mitt ex typ jämt ville äta kotletter. Sen om man var hemma och åt hos hans mamma så var det också alltid kött, även om de inte var kotletter, så hon bjöd alltid på samma kötträtt jämt och ständigt.

Karmatarerskanise
0

littlecat; låter som någon typ av ätstörning och du borde kanske prata med läkare om det. För musli och mackor är en kost som till slut kan ge näringsbrist.

[littlecat]1
0

#2 Märker ibland att jag kan känna mig lite yr. Igår åt jag palt som jag brukar gilla, men inte ens det kändes så gott…
Till helgen ska jag åka hem till min mamma, så då kommer jag äta saker med näring i.

Vet inte om jag är lat, men det känns inte ens gott med vanlig mat längre. Inte ens fast jag nyss har gjort det eller om jag bara behöver värma i micron.

Karmatarerskanise
0

#3 Var vaksam och sök hjälp om detta fortsätter.

Marshmello
0

Hur mår du i övrigt?
När jag hade en depression så kände jag precis sådär (och annat med såklart).

Om du tror att det sitter i just köttet, så kan du ju prova att göra några spännande vegetariska rätter?
Eller bara nya rätter i allmänhet, så att du får upp intresset för mat igen.

[littlecat]1
0

#5 Sådär, var lite nere för ett tag sen, men inte längre. Tror inte att det hjälper att testa nya maträtter. Åt min favoritgryta för några dagar sen och det slutade med att jag slängde det och tog en smörgås istället…