Onyttighetsfria-veckan!
Eftersom det alltid är bättre att börja lite långsamt för dom flesta, så tänkte jag nu att vi kunde ha en liten "tävling"!
En onyttighetsfri vecka! Så inget godis, ingen läsk, inga bakverk, ingen skräpmat osv.
Så nästa onsdag, så får vi se vilka som antog utmaningen, som klarade av det?! Och sen kan vi börja om?
Istället för att lova att försöka hålla sig borta från onyttigheter i en månad eller längre tid (som oftast bara skiter sig iallafall…).
Vilka är med mig i omgång 1 av onyttighetsfria-veckan? PEPP!
Säg vilka ni är, så skriver jag en lista på dom som är med!
(och för att det ska gå enklast så ska dom som är med säga till idag (tisdag), eller imorgon (onsdag) (innan eventuella onyttigheter hamnat i magen såklart!), så att vi kan se samma dag (dvs nästa onsdag) hur det gick!)
Hepp, hepp!

Bra ide! Men jag får vara med nästa vecka istället, för i helgen blir det fusk för min del.
Härligt att du hänger på nästa vecka iallafall! :)
KLart 
Jag skickar pepp till alla er som deltar! Ni klarar det! 
Själv deltar jag inte.
En annan vecka :P Fyller år imorgon och tänker inte hålla mig från nånting ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Haha :)
Men då kanske vi blir några senare iallafall… Jag får peppa mig själv om det inte dyker in någon annan ;)
Zadeira; varför inte? :) Eller har du också planer som innebär onyttigheter under kommande veckan? :)
#7 Ja, vi har en födelsedag som ska firas i helgen, så det blir faktiskt tårta för min del.
Då blir vi väl några stycken nästa vecka i alla fall :)
Haha, och nästa vecka har mamma sagt att hon ska "tvinga" i mig 1 dl chokladpudding, så då kommer ju jag förlora direkt… ;)
#10 Varför ska hon göra det?
Inte tvinga som i att verkligen tvinga, men hon ska bjuda mig och sambon på middag, och det kändes för elakt att säga ifrån när hon var så stolt över sin middag hon redan räknat ut :)
Men om det är det enda onyttiga jag äter, så kan jag tycka att det är OK. Jag ska försöka att stå emot allt onyttigt denna vecka iallafall. Och hittills har jag inte ens haft sug efter något onyttigt! Trots att jag gick förbi alla godishyllor på ica nyss, haha.
#12 Det är inte elakt att tacka nej till saker som inte är bra för kroppen :) Det är där många gör fel. Egentligen är det tvärt om.
Är man rädd om sin kropp så tackar man nej, och förklarar varför. Folk förstår :) Men självklart kan man unna sig något ibland om man inte är sockerberoende.
Jag är inte sockerberoende, jag är mackberoende 
#14 Nej, det sa jag inte heller att du var. :)
Jag har kört utan onyttigheter sedan i måndags. Någon som är på?
#16 har heller inte ätit nå godis och sånt sedan i måndags och tänkte hålla på i 22 dagar :)
// Pabblo
Jag är med! 
Härligt :)
Hur går det för er?
Här går det bra :)
För mig går det super! Har inte ens varit lite sugen! (förvånande:o)
Jag hann ju inte med denna veckan men kan lätt vara med nästa, vad räknas som onyttigheter och skräpmat? (förutom det självklara som chokladbollar och panpizza).
lurvponnyn.vimeddjur.se
#22 Vad som räknas som onyttigheter beror på en själv.
För mig är tex socker, stärkelse och alkohol onyttigheter.
För någon annan kan det vara fett och socker.
Ny vecka imorgon, då kör vi igen :)
Har klarat mig utan sött i 6 dagar nu 
#24 Bra jobbat!
Jag har failat! Jag käkade en glass i tisdags och en igår :P Å andra sidan har vi knappt käkat någon pasta på hela veckan utan mest bönor och grönsaker så jag är nöjd ändå ^^
lurvponnyn.vimeddjur.se