Mindre mage
Jag är naturligt ganska smal, är 172 cm lång och väger ca 57 kilo, äter normalt och tränar normalt. Jag har dock ett "problemområde", min mage. Den är oftast inte jättestor, men den står ut mer än vad jag vill och som ser bra ut till resten av min kropp. Det är värst precis efter att jag har ätit, den blir som en ballong, växer jättemycket och jag förstår inte varför.
Jag är inte allergisk eller överkänslig mot något, och jag tycker ju att jag äter ganska bra mat för det mesta… Har ni några tips på hur man får en lite plattare mage? För det här ser inte proportionelligt ut till resten av min kropp, och mitt självförtroende sänks rejält på grund av det här.
Vad äter du? Låter som om du blir gasig när du äter. Kanske för mycket kolhydrater i form av pasta och liknande? Jag blir väldigt gasig i magen när jag äter mycket sånt.
Jag tänkte också på det där med vad du äter. Mycket vitt bröd, pasta och så? Eller mycket bönor, linser och liknande?
Tänk efter när du har ätit precis vad du ätit och när din mage är som mest uppblåst och stor. Ofta är det så att kosten påverkar oss, och även om vi äter rätt och bra saker kan det göra oss lite uppsvällda. Min mamma kan ex inte äta svamp utan att bli lite som hon säger "svampig i magen", även om svamp är nyttigt och bra.
Nej, den verkar bli så oavsett vad jag äter… 
Har samma problem som dig, fast det går nästan aldrig ner. Utan jag går runt med en stor mage hela tiden..
TS; du äter inte gigantiska portioner och den växer pga det? ;)
Skojar bara.
Nu vet ju inte jag hur stor din mage är/blir efter matintag. Men en växande mage på det viset tyder på intollerans av något. Balongmage kallas det.
Men något vi ofta glömmer är att nästan ALLA, även de som är jättesmala har en liten putmage. Det är en del av de kvinnliga formerna.
Växer den väldigt mycket? Det kan vara tecken på glutenallergi.
hmm, jag kanske ska testa att inte äta gluten ett tag…
tack för era tips