Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1810 ggr
mjuhm
0

Äta för att minska i vikt?

Är det så att man MÅSTE äta mycket för att gå ner i vikt? Om man samtidigt tränar & så såklart.

För jag är rädd för att äta för mycket. Många säger att man ska äta efter att man tränat för att bygga muskler, men vad ger det då att träna om jag får fråga?

För jag kan till exempel inte äta efter att jag tränat utan att känna mig tjock. Jag har väldigt lätt för att gå upp. Om jag går ner 3kg på 2 veckor & t.ex äter en halv pizza, godis på en lördag eller nåt annat, så kan jag gå upp dessa 3kg på bara en dag.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Wand
0

Jag gick på naturdiet (svältdiet, man äter inget alls och dricker enbart vattenbaserade shakes) och gick ned 10 kilo som jag inte sett skymten av på 2 år. Så inte MÅSTE man äta för att gå ner i vikt, direkt. 

Men om du vill få en tränad kropp och starka muskler, och dvs vill träna, så måste du äta. Och när man tränar så är det viktigt att man äter mycket av bra mat för att musklerna ska kunna arbeta. Man kan inte bygga muskler utan extra näring.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[SweetRose]
0

Du ska äta, men du ska äta "rätt". Alltså inte pizza utan kanske en köttbit och sallad istället ;)

mjuhm
0

#1 Tack för ditt snabba svar :) Har förut funderat på naturdiet, men det är absolut inget jag ska hålla på med då jag bara är 13 små år :P
Men jag äter & tränar stenhårt efter det. Sen äter jag inte förns jag blir riktigt hungrig. Efter jag ätit, måste jag träna igen.

#2 Haha, nä, pizza är väl inte bra.. Men tyvärr är det sååå gott.. Obestämd

[SweetRose]
0

Proteiner behövs efter träning då det är det som kroppen gör musklerna av.

Wand
0

#3 Ja, det är inget jag rekommenderar till folk som fortfarande växer. Jag var 15 då jag körde med det, men hade jag inte haft en övervikt på 16 kilo så hade jag nog varken fått för mamma eller mig själv, hahaha. Och du är väl knappt överviktig heller, så då är det ju bättre att träna och äta bra!

mjuhm
1

#5 Nej, jag är inte överviktig. Väger typ 48-51 (vikten varierar ganska mycket upp & ner där emellan) till mina 156 centimetrar. Men vikten är inte det jag tänker på, utan hur min kropp ser ut, usch!

Och efterssom att jag går lätt ner i vikt om jag slutar äta, så är det ju bästa att jag tränar & äter bra för att få ett fint resultat, istället för att sluta äta & fortsätta med mina ätstörningsfasoner. Glad

Wand
0

#6 Absolut! Nu när jag tänker på det så kommer jag ju ihåg att du hade antydningar till ätstörningar, och då är det kanske inte det bästa sättet då det triggar hjärnan alltmer. 
Och med tanke på din vikt så är det väl mest träning och inte viktnedgång som är det viktiga isåfall. Själv är jag 157,5 cm "lång" och väger 62-63 kilo, blev t.o.m ombedd av sjuksköterskan på skolan att gå ner i vikt, så det är ju lite skillnad. Oskyldig

mjuhm
0

#7 Oj, men nu har du ju bra vikt? Glad
Jag ska nog bara börja träna & se ifall jag lyckas att ta mig upp från mitt hemska förhållande till mat & ändå kunna äta normalt.

Får väl se hur det går :D

Frosstis
0

jag vill verkligen gå ner haha. men jag är inte övervikt eller så men jag tycker att jag är tjock, hehe.

alltså alla mina kompisar säger att de är "tjocka" men de är verkligen jättesmala, jag är typ.. dubbelt så stora, nejmen. jag är större än de.

jag behöver verkligen tips :(