hello XD
Hejsan! Tänkte att jag kunde bli medlem här, för att jag får aldrig tillräckligt mycket hjälp av läkare! Det är så här att jag har brörjat gå upp i vikt när jag flyttade till min mormor, då var jag 5 år gammal, och förmodligen därför är vägger jag 96 kg nu :/
Ser inte så jätte tjock ut, men inte smal heller! Vill gärna gå ner i vikt, men vet inte hur..jo det vet jag men, kan inte gå ut och gymma eller träna då jag har allvarligt social fobi. Snackade med några läkare men har inte fått hjälp…dom bara säger vad man ska äta och göra. Därför ställer jag en fråga just här! Hur ska jag kunna gå ner i vkt, minst 20 kg, snabbt ??
Har redan gått ner 2 kg, rör på mig mycket, men det tar så lååååååångt tid!
Att gå ner snabbt är inte det bästa sättet alltid. Det brukar ta tid att gå ner i vikt. 0.5-1kg i veckan är väl där de flesta ligger.
Går man ner snabbt har man förmodligen inte förändrat sina vanor på ett bra sätt, utan svälter sig, och då är det lätt att man går upp igen när man börjar äta. För man kan inte leva i svält alltid.
Gör man det rätt och börjar äta bra och rör på sig samtidigt så är chansen större att man lyckas hålla det.
Många går ju ner massor och snabbt med LCHF dieten. Har du testat det?
Och du har redan gått ner två kg, hur gjorde du det?