Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1311 ggr
[SweetRose]
0

Hur fungerar det för er?

Har ni lätt att gå upp och ner i vikt eller tar det lång tid?

Jag har otroligt lätt för att gå både ner och upp. Om jag helt slutar äta godis en vecka och samtidigt tar en löprunda varje dag blir det en ca 5 kg viktskillnad och en byxstorlek. Fast tyvärr blir det ju samma effekt om jag istället äter godis varje dag en vecka och inte rör på mig.

Karmatarerskanise
0

För mig tar det längre tid. 5 kg på en vecka låter helt otroligt!

[SweetRose]
0

Har hört att det är sundare när det tar längre tid! Att kroppen hinner bearbeta mer och så.

Jo, men nackdelen är att det fungerar likadant fast åt andra hållet vilket jag upplevde här för några veckor sedan Tungan ute

MidnightLight
0

För mig tar det lång tid har verkligen jätte svårt att gå ner i vikt hur mycket jag än tränar och äter rätt, men att gå upp i vikt är inga problem alls..

mjuhm
0

För mig är det likadant. Fast jag är nästan lättare att gå upp i vikt än ner. På 1 månad har jag lyckats gå ner 5kg, men om jag äter en stor portion av vad som helst, kan jag gå upp 3kg på en dag. Det är helt sjukt.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Karmatarerskanise
0

Man går ju inte upp 3 kg på en dag, däremot väger eventuell vätska och mat man stoppat på sig. Det går ner på ett par dagar igen om man hoppar över det dåliga.

mjuhm
0

#5 Så kanske det är, men jag stannar där uppe ifall jag inte rör mig något mer på hela kvällen & äter normalt nästa dag & inte rör på mig.

Karmatarerskanise
0

#6 Det skulle ju innebära att du isåfall skulle gå upp 3kg per dag om du åt stora portioner varje dag och inte rörde på dig, och det är helt omöjligt för kroppen att samla fett på det viset ;)

(om jag inte missuppfattat dig nu)

mjuhm
0

#7 Inte riktigt så jag menade :) Men det är så svårt att förklara hur jag menar.

Karmatarerskanise
0

OKey :)

ettlitetalias
0

Snabbt upp och långsamt ner. Lägger lätt på mig ett par kilo på en vecka om jag frossar, men det tar ett par månader att säkert kunna säga att de kilona är borta sen.