hur ska jag göra?
jag har fått höra äna sen jag var liten att jag är överviktig och att jag måste gå ner i vikt. Jag är 167 och väger runt 70-72 och jag skulle vilja gå ner till typ 65kg eller något för är verkligen inte nöjd med min kropp! Jag har nu börjat träna. Jag gymar på måndagar (om jag inte har mycket i skolan) sen rider jag på tisdagar och tränar zumba på torsdagar. Men jag måste ändra lite på kosten men jag vet inte hur eftersom jag är vegetarian. Äter havregrynsgröt till frukost,det som erbjuds till lunch i skolan sen oftast sallad till middag med bönor eller liknande. något jag bör tänka på eller några tips? :)
Lägg till lite mer cardioträning är mitt råd.
Vad brukar det vara för mat i skolan? Hur mycket äter du?
Skulle du kunna tänka dig byta ut gröt mot ägg?
gillar inte ägg :( jag äter en portion och i skolan får jag jaa, det vanliga typ quorn (vet inte hur det stavas) grönsaksgryta, bönbiffar och så. vad är det för träning? :)
#2 Konditionsträning. Tex löpning, powerwalk, cykling, olika danspass och gympapass.
Men äter du väldigt lite mat, eller mycket mat?
Mängd spelar ju också in när vi vill ner i vikt eller upp i vikt.
Äter du godis, kakor eller chips?
på gymet springer jag i 30 min och zumba är ju en slags dans :) jag äter en portion.
det där med godis.. det är nog min svaga sida. jag äter ganska mycket. men gillar inte chips eller läsk så det är kakor och så som jag äter. inte överdrivet mycket utan typ 2-3 ggr i veckan :)
#4 Jag vet att zumba är en dans :P Det jag föreslår är att du utökar in konditionsträning till kanske 4 dagar i veckan.
Samt att du tar bort godis och kakor. :) Dom är stora bovar!
problemet är att jag har inte tid. knappt att jag hinner med 3 gånger i veckan. Kan man minska på pasta och så för att gå ner i vikt? :)
Ja, att ta bort kolhydraterna fungerar för många. Men då bör du byta ut gröten också. Om du inte kan byta bort alla kolhydrater så ta bort allt det vita i alla fall. Socker, pasta,ris och potatis.
är det kolhydrater i gröt? det innehåller ju bara vatten och havregryn :)
men ska börja byta bort kolhydrater vid middagen :)
#8 Havregryn innehåller mycket kolhydrater. Det är dock "bättre" än tex mjöl(som tex pasta görs av), och bättre än vitt ris. Men ja, det innehåller kolhydrater.
Frågan är ju hur mycket kolhydrater du vill dra bort :)