Undran...
Jag kommer verkligen inte på någon bra rubrik, för det är alldeles för snurrigt, haha.
Nåja.
Jag undrar: Säg att man springer 5 km, och då gör av med massa kalorier. Man äter ju maten EFTER då, men ändå så går man ju ner…
Det spelar äl liksom ingen roll om man äter eller tränar först?
Någon som förstår vad det är jag snurrar om? Hur fungerar det egentligen? Tar kroppen av något annat först (om man tränar först), och sen fyller på igen, eller .. vad händer?
Tränar du på tom mage så tar kroppen av dina förråd för att skapa energin.
När du äter EFTER så tar kroppen av den nya näringen till att bygga upp dina muskler och reparera kroppen då även muskler bryts ner och inte bara fettreserverna när man tränar.
För att kunna arbeta så bra som möjligt under träning behöver man ju ha energi som kroppen kan använda. Det är inte under själva träningen man bränner fett, det är först efter. Och efter träning behöver man äta för att,som 1 skriver, musklerna ska kunna få den näring dom behöver för att bli starka och växa. Det gäller att man äter rätt så kroppen inte behöver lägga allt kraft på att bränna massa energi från maten.
Det är bra att äta snabba kolhydrater blandat med proteiner efter träning för att avstanna muskelnedbrytningen.
Att äta innan eller efter har i övrigt ingen betydelse såvitt jag vet.