Mackor...
Försöker gå ner i vikt. Har gått ner, och väger nu 56 kg, 1 kg ifrån min målvikt. Innan vägde jag 68.
Det jobbiga är att jag dras till mackor, mer än förut! Jag äter smörgås på morgonen och sen till middag. Planerar oftast dagen innan vad jag ska äta till middag, men ändå tar jag en smörgås istället…
Hur får jag bort suget från mackor??
Ät mer kolhydrater genom en annan väg, typ potatis, ris coh sånt. Fast helst ska man ju äta det så lite osm möjligt:)
Det är bara det att jag inte gillar pasta, potatis, ris etc…
Viljestyrka! Stå emot, var disciplinerad och hård mot dig själv. Jag själv har bytt ut nästan allt mjukt bröd jag äter mot knäckebröd. Det är väldigt mycket mindre socker i det, men man slänger ihop det lika lätt som en vanlig macka.
#3 men man blir väl inte så mätt på det? då får man ju typ äta 3 st. eller, det beror ju på vad man äter för knäckebröd. men sån där rutigt med luft i :P
#4, jag blir lika mätt på det. Dessutom kan man äta minst två knäckeskivor för att komma upp i samma kalorimängd som en skiva vanligt mjukt bröd.
Här gäller ren vilja.
Om du dessutom redan har planerat annan mat och har den hemma borde det vara lättare att strunta i mackorna.
Köp inte hem bröd så kan du inte fuska.
Ät mackor om du gillar mackor. Det går ju att leva på med varierat pålägg. :)
Äggmacka är toppen. Makrill är oxå bra. Man kan ju i stort sett lägga vadsomhelst på en macka.
Köp bra bröd. :)
Titta på innehållsförteckningen. Ett bröd med högt protein och lågt kolhydrat är bra. Inget tillsatt socker eller konstiga kemiska förkortningar eller E-nummer.
Glöm inte att ha äkta smör smör som tex. bregott på om du vill använda smör.
Gå inte på alla lättprodukter med mystiskt innehåll. Det är oftast bara skadligt i längden.