Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 5461 ggr
korv1
2011-11-24 22:26
0

Bristningar

Är endast 18år men har haft bristningar väldigt länge. Både på mage, lår, bröst och överarmar. Detta är något som stör mig väldigt mycket. Har alltid varit lite överviktig (aldrig extremt).

Jag tycker att det är jättejobbigt att vara och bada och ha kläder där mina överarmar syns.

Är detta något jag måste lära mig att leva med? Har hört att de bleknar med åren, men det räcker inte. Är i övrigt relativt nöjd med min kropp och är i dagsläget inte överviktig (skulle väl förmodligen kunna gå ner 5 kg för nå min "optimala" vikt…)

Kan bristningarna försvinna om jag tränar mycket eller ändrar min kost?

Amelia88
2011-11-25 00:43
0

Jag fick också bristningar tidigt. Insidan av låren och på höfterna och vid rumpan. Jag var då underviktig kan jag också tillägga (nu är jag normalviktig). Tror de hade med att jag började med P-piller och att de ligger i släkten.

Du ska inte behöva skämmas, klart inte jag accepterade dessa i början men nu bryr jag mig inte. Min pojkvän bryr sig inte ett skvatt, och nu har han lyckats få bristningar också, vid insidan av armarna för att han ökat i muskelmassa och inget han skäms över eller bryr sig om heller! Glad

Svar på din fråga, ja du måste lära dig att leva med det. Har för mig att jag sett någon klinik som möjligtvis kan ta bort dem men mer än så vet jag ej, och lär kosta en hel del. Sen har jag sett att produkter från Mama Mio (för gravida….) är till för att motverka bristningar samt någon som ska bleka dessa fortare så det blir vita, från eleven.se har jag sett något sånt för något år sedan.Bristningar är ÄRR, och som du säkert vet så försvinner inte ärr.

Karmatarerskanise
2011-11-25 01:11
0

Bristningarna är där för att stanna. Så lär dig acceptera dom :)
Vet att det inte är lätt, men väldigt många kvinnor har bristningar. Jag är en av dom. Redan då jag var normalviktig fick jag bristningar när jag växte som jag skulle. Sedan fick jag fler när jag gick upp i vikt.

Och visst bleks dom, men försvinner gör dom inte.
Det är naturligt.

Möjligt att man kanske kan göra dom mindre synliga på något sätt med laser eller liknande, men det känner jag inte till.

TjockaBerta
2011-11-26 20:03
0

Det måste vara individuellt. Jag har fött tre barn och gått upp 20-30 kg varje gång och jag har inga bristningar alls. Jag tror inte att man kan göra något för att få dem eller för att inte få dem. Det har med arvet att göra.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
2011-11-26 20:12
0

#3 Inte heller alltid arvet. Min mamma gick upp över 30kg i båda sina graviditeter (havandeskapsförgiftning och massor av vatten) men fick inga bristningar. Jag däremot fick bristningar bara av att växa i normal takt :)

Så det stämmer bra att det är oerhört individuellt.

TjockaBerta
2011-11-26 20:20
0

Man kanske ärver det på pappas sida. Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
2011-11-26 20:28
0

#5 Haha kanske det :P Har aldrig tänkt på om han har några bristningar.

TjockaBerta
2011-11-26 21:06
0

Eller farmor!

>>>Malum domesticum<<<

linneafea
2011-11-27 21:15
0

Jag fick också bristningar efter en graviditet, men jag hittade något som heter koppning mot celluliter och det har hjälpt mig över förväntan.

Lycka till

mjuhm
2011-11-27 21:22
0

Jag har också bristningar, & jag är 13.
På rumpan sitter dom.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Karmatarerskanise
2011-11-27 21:25
0

#8 Det du länkar till är ju mot celluliter.

#9 Jag hade också på rumpan, och lite på höfterna vid din ålder. Och i takt med att brösten bäxte fick jag lite där också.

mjuhm
2011-11-27 21:26
0

#10 Justja, på brösten har jag också.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[LovaExtrakt]
2011-11-29 17:48
0

jag fick mycket bristningar på lår och bröst när jag var 12.

nu är jag snart 16 och dom har faktiskt bleknat ganska mycket:)

Chestnut
2011-12-01 20:17
0

Jag har bristningar i princip överallt, kan inte gå i kortärmat längre för min högra överarm är sönder runt om. Är som ett band runt om med täta bristningar som går DJUPT. Kan tilläggas att jag har en grundsjukdom som gör att jag får det lättare. Så bara att gilla läget…

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
2011-12-01 21:21
0

jag har bristningar på insidan av låren, fått det sedan jag ökat lite i vikt. Är inte överviktig. Gillar dem inte men får antagligen lära mig att leva med dem

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Norrbysa]
2011-12-03 17:49
0

Har man inte brist på något om man får mycket bristningar? Kanske finns något tillskott som förhindrar att fler uppstår? Kanske går att behandla med laser.

Gimbergsson
2011-12-04 19:30
0

När mina bröst började växa fick jag över hela brösten, nu tre år senare när brösten slutat växa syns de knappt de har blekts så mycket och det syns bara om man kollar riktigt nära och verkligen letar dem, så har man tur så bleks de bort. Men just på brösten tycker jag inte det är så stort problem då det inte är någon mer än jag och min pojkvän som ska se dem, värre på ben och armar :( Men jag tror att de flesta bristningar bleks med tiden!