Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1857 ggr
mallju90
0

Räkna kalorier?

Har laddat ner en ny app i min iphone där man kan räkna kalorier och man kan räkna ut hur mycket man ska äta om dagen.

jag är 165 och väger 80 kg.. Vill gå ner 25 kg.. Skulle äta 1700 kalorier om dagen..

Men jag tycker det är svårt att komma upp i det! Äter frukost, lunch, middag men endå blir de kanske 1100 kalorier totalt.. Så igår åt jag lite pepparkakor så jag kom upp i 1700..

E det ok att äta "skräp" för att komma upp i sin mängd? Eller måste man endast äta nyttigt för att gå ner? Eller får man fuska om man håller sig inom sin gräns?

[Tassy]
0

1100 är väldigt lite för 3 mål mat/dag, vad äter du till exempel?

Nej att äta skräp för att få upp mängden kalorier är aldrig bra, inte ens om du skulle försöka gå upp i vikt. Skräp är just skräp. Bättre att komplettera med något mellanmål t.ex. en frukt då.

Karmatarerskanise
1

Undrar också vad du äter om du bara kommer upp i 1100cal.

Man ska äta bra kalorier, så att äta skräp för att öka antalet rekommenderar jag inte.

Zadeira
1

Är du säker på att du räknar rätt om du bara kommer upp i så lite? Räknar du exakt allt? Jag tex glömmer lätt bort att man steker i fett för det mesta, och det är många såna små saker man kanske inte tänker på som blir mer än man tror.

Annars får du se över hur du äter, lägga till något nyttigt mellanmål, tex nötter eller så med lite högre kalorier men som är bra kalorier.