Vill påminna alla....
Att såhär ska kroppen inte se ut, och ni kan aldrig banta er till det. (Däremot är det nog inte för sent för riktigt alla här inne att missforma sin kropp på detta vis med diverse fysiska tortyrredskap om ni nu tvunget vill..)

Denna bild illustrerar varför ni inte kan banta er till ovanstående form. Det finns liksom lite ben och så i vägen som behöver starkare påtryckningar.

Med detta vill jag bara påminna er alla om att ha realistiska mål och inte stirra er blinda på photoshoppade damer eller skavanker som bara ni själva ser. Håll uppsikt med er självbild lika mycket som er kropp, så går det nog bra! ;)
Ha det gott och lycka till med viktminskning och hälsa!
(Bilder från: http://afeministblog.blogspot.com/2011/02/chinese-foot-binding-versus-european.html samt http://encyclopedia.mitrasites.com/imgs/cathie-jung.html fotot är på Cathie Jung och är äkta.)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Helbra skrivet!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack :)
#2 Njae.. ryggraden är ju fortfarande intakt och den är ganska funktionell på att haka i och hålla ihop. Men jag tror inte att hon kan stå upp utan korsett längre utan måste ha den 24/7…
Hon hävdar att hon mår bra, men det kan inte vara hälsosamt att trycka undan organen sådär.
#4 Det sista jag hörde var hon 77 år gammal (vet inte ens om hon lever längre) och hade haft korsett i 20 år.. så man får nog säga att hon levt rätt länge redan även om det skulle korta livet något. Hennes eget val :)
Men hon uppmuntrar adra kvinnor att göra samma sak, och det är lite skrämmande.. ok om en 50åring bestämmer sig att förstöra sin kropp, vid den åldern vet man ju oftast vad man gör och tänker… eller nåt.. men när 15-20 åringar börjar på samma vis.. när de är 30-35 kanske de ångrar sig och då är det för sent..
Jag känner samma oro för alla ungdomar och tonåringar som envisas med att jobba på vikten trots att de är "ideala" eller till och med smala. Och då tänker jag på kaloriräkning, små portioner osv, inte på att skippa godis och välja nyttigare livsmedel (tex fullkorn eller en rimlig ''icke-extrem'' LCHF om man tror på det konceptet som nyttigt…) det är aldrig fel att äta nyttigare.. men att begränsa mat intaget och energin..för utseendets skull..
Det är ju självbilden och inte vikten som behöver ses över i många fall. Man verkar tro att livet glider fram på en räkmacka och alla älskar en om man är smal och ''vacker' men det funkar ju inte så.. och det är ju inte så enkelt att blir man mager är man snygg, utan det krävs hälsa, en stark kropp och hållning m.m. annars ser man sladdrig ut oavsett hur mager man är.. och muskler och styrka får man via bra mat.. så bantandet funkar ju inte ens om man bara stirrar på vikten, utan det är hälsosam mat och näring som behövs, vilket man missar om man bara undviker kalorier hela dagarna..
Nu blev det långt..
Jag tycker hon ser riktigt läskig ut!
#5 Jag håller verkligen med dig när unga tjejer och killar försöker banta fastän de är inom sin normalvikt. Det är hemskt att många har så dålig självkänsla att de inte känner att de duger som de själva är.
lurvponnyn.vimeddjur.se