Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1166 ggr
Fridaaaa
0

Att komma igång

Hur kommer man igång med t.ex joggande?
Vill börja långsamt och försiktigt, då jag får ont i knäet om jag överanstränger det.

Och hur kommer man igång med rätt kost?
Tycker det är jättesvårt Rynkar på näsan
Vet i huvudet hur jag vill/ska äta men sedan skiter det sig ändå Obestämd

Mitt mål är att gå ner 9 kg på 3 månader, orimligt?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bea28
0

För att börja jogga krävs det bara en sak: att samla på sig lite motivation och snöra på sig skorna! Jag började med korta sträckor. Joggade så långt jag orkade/tills jag fick ont, gick en liten bit och joggade igen i totalt ca 2 km. Sedan, när jag kände att jag fick bättre kondition och styrka i benen, joggade jag hela den sträckan plus 1,5 min rusch i slutet. Efter att ha gjort så i några veckor, genom att bara öka intensiteten, lyckades jag faktiskt med att jogga 5,5 km i sträck! Om du är som jag och lätt får ont i knäet när du är ouppvärmd, prova då att tänja ut benmusklerna efter att du joggat i någon minut. Sedan är det såklart jätteviktigt med stretching efter joggingpasset också. Ang viktnedgång. Har man mycket vatten i kroppen kan man nog mycket väl gå ner 9 kg på tre månader. Vatten väger mer än vad man tror och försvinner relativt fort ur kroppen. Problemet är att en sån viktnedgång kan vara kortsiktig, fett tar längre tid att förbränna bort. (Egentligen är inte det här mitt område, så det lär finnas personer på sajten som kan det här bättre än mig) Dessutom ska man inte se så mycket på kilona, tränar man regelbundet får man muskler, och muskler väger som bekant mer än fett. Håll koll på dina mått istället så får du en rättvisare bild av hur mycket smalare du blivit

Fridaaaa
0

#1 Jo det vet jag att muskler väger mer än fett :) Men vill ha den vikt jag hade för 3-4 år sedan, trivdes bra med den :) Och för att få den, måste jag gå ner 9 kg ^^,

Men tack för tipsen! :D Får börja i skogen bakom huset och jobba lite fram & tillbaka :)

ettlitetalias
0

Sen kan jag även tipsa om barfotalöpning (har nog skrivit om det här inne, men annars så finns det p träning.ifokus). Väldigt bra teknik mot onda knän!

Fridaaaa
0

#3 Vad är barfotalöpning?

ettlitetalias
0

Du kan läsa lite här,
och här,
och här,
och här :)

Sök inne på träning, google eller liknande så hittar du nog mer info :)

Fridaaaa
0

#5 Tack ska du ha :D