Vad har du gjort idag?
Tänkte vi kan ha en tråd var vi berättar om något bra vi har uträttat under dagen. Kan vara vad som helst mellan att man hoppade över att äta den där kakan eller att man dammsög.
Meningen är att vi ska vara positiva och tänka efter över vad vi faktiskt uträttar :)
Så, vad har du gjort idag?
Jag var och tränade ett ovanligt hårt Combatpass.
Jag har, hur vulgärt det än låter, plockat ur resterna av min älskade lilla gerbilpojke ifrån bebisburen och sagt farväl till honom.
R.I.P
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#2 Sorgligt, men ett illa måste då man har djur :( Beklagar sorgen.
Klockan 8.30 befann jag mig på gymmet för att springa lite på löpbandet. Lite blev 75 minuter och min första HELA MIL någonsin! Jag hade som mål att innan första snön springa en mil, så snöar det imorgon är det mitt fel, men det kan jag leva med! ;) Ett fantastiskt mål att nå!

Långpromenad och dusch. Nu ska jag åka några ärenden.
>>>Malum domesticum<<<
#4 Grattis till milen och att målet är nått :)
#6, tack! :)
Själv har jag idag byggt en ikeahylla med hjälp av mamma. Var också nere och nosade på mitt delmål. Men jag vet att det kan ha hoppat upp imorgon igen så jag ropar inte hej ännu :)
Packade ner dottern i vagnen och promenerade hem till min mamma, cirka 6 km kanske :) härlig promenad med lite solsken :)
jag har vart i skolan och pluggat hemma ännu mera :/
#4 Wow, grattis! En mil känns närapå som ett ouppnåeligt mål för mig :P
Idag har jag jobbat heeeeela dagen utan att klaga! 
Idag gick jag till ett spinningpass. Har inte varit på det på länge för att knäet krånglat. Nu hade jag inte ont. Men jag fick lämna efter 20 minuter för jag kände det i knäet redan då. Så kanske är det spinning som är boven.
Men istället för att känna mig nedslagen och gå hem, så gick jag till bandet istället och power walkade/joggade i 30 minuter istället. Så jag fick lite träning ändå :)
Idag har jag stått emot den där chipspåsen i skafferiet och gjort upp en matlista för de kommande dagarna på vad jag FÅR äta.
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag hade jag kval över hur jag skulle ta mig till stallet, har cyklat hela veckan och hade verkligen inte lust med det, men istället för att ta bilen så prommenerade jag dit. Känner mig mycket duktig :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Ridit en runda trots förkylningen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag testade ett nytt styrkepass idag.
Idag har jag inte gjort nånting alls, och det är en bedrift för att vara mig :P Har varken tränat eller uträttat något :)
Jag har sprungit - tjoho!
Jag har varit och ridit på morgonen och trillat av hästen också xD
Var på drop in ridning refd carmen och hon blev räd för något, och hoppade åt sidan när jag just skulle fatta galopp så låg jag bara på marken het plötsligt med en häst som nosade på mig :P
Fick inte alls ont lite skummt men sant :)
sen efter det så var jag ute och joggade med shettisarna brevid mig.
Efter det for jag hem :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#19 Tur det gick bra!
#19 Sånt som händer hehe :)
Bra att det gick bra!
Än så länge har jag inte gjort något men ska iväg och rida sen :D
och städa huset så får lite motion i dag :)
Idag var jag på två stycken 55 minuters Latin Jam pass, där mellan köttade jag magen och ryggen 
Idag städade jag mitt stora akvarium grundligt på botten och gjorde delvattenbyte, fixade växter och pump, pust! Väntar smått i karet när som helst
Rena rama träningspasset att skrubba en 300L balja, stort som ett badkar ju.
Jobbat (blev inringd) :D
Idag har jag stått i köket sedan kl åtta och bakar lyxtårta. Är halvklar men behöver en paus, och lösa problemet med att frakta den. Ett par kompisar har varit gifta i tre år och har fest imorgon, jag lovade att göra min lyxigaste tårta. Blir alltså INTE nåt vikt-tänk imorgon alls, då ska det firas!
Haft morgonjour i stallet i skolan, haft idrott, två lektioner sen slutade jag. Har gått till affären (tar typ 1 min max) sen gått ut med min katt i sele. :)
#22 Imponerande!! Jag har jobbat idag..
#27 Äh, inte så imponerande. Är två väninnor som har passen, och dom är så jäkla roliga att man glömmer bort att det är träning :P
Idag har jag städat, gjort kalops och ätit den och gjort mina vitlöks och chiliräkor :)
Än så länge har jag inte hunnit med något hehe :D

Varit på Älvsjömässan och tittat på hundar. Elitlydnad var helt fantastiskt att se. Nu är jag helt slut.
>>>Malum domesticum<<<
Idag har jag inte gjort något speciellt. Men ska snart till en väninna och göra sushi
Blir första gången för mig!
#30 åh "stora stockholm"! Nu blir jag avis! 
idag har jag handlat för en hel vecka. Vuxenpoäng! 
#30 Jag kollade också på det! Väldigt imponerande :D
Idag har jag åkt bil (från stockholm), fixat lite här hemma och varit ute och gått en kvällspromenix på 1 h.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
idag har jag storstädat, nu är jag slut som artist!

Ja jag är bortskämd med ett stort utbud. Tyvärr är man lite dålig på att utnyttja det. Jag får bättra mig.
Såg en kvinna med bordercollie. Man såg inte att hon gav kommandon. Undrar om hon gjorde det med ansiktet. Helt otroligt.
Idag har jag promenerat och handlat en julklapp.
>>>Malum domesticum<<<
Idag ha jag jobbat 10h och varit ute och gått i 1,5 h :D
idag har jag uträttat vårdärenden som jag har puttat alldeles för länge på!
Idag har jag träffat min läkare.
#38, inte för något allvarligt hoppas jag!
#38 Nejdå. Började med en medicin för e månad sedan, men slutade självmant då jag mådde skit av den. Så jag var där ch berättdae det bara 
Nu ska jag till stallet och rida :)
#40 Vilken tur!
det mest kreativa jag har fått gjort än så länge är att armbåga killen i huvudet medan jag sov 
#43 Hahahaha 

Ridpasset gick bra. Blev dock inte så hårt som jag ville pga vädret, menmen. SKa rida imorgon med OM det inte blåser en massa och regnar som det gjorde idag.
Idag packade jag in några julklappar. Gick inte speciellt bra då allt bråkade med mig, Pappret, tejpen, klistermärken.. ja allt :P Kan vara att jag är lite febrig, att det gjorde allt mycket svårare :P
Men jag såg till min fasa att det inte var mycket till julklappar… Hoppas verkligen att det jag skickat efter hinner fram innan jul!
Handlar in alla julklappar nu :)
Planerar helgen nu, körigt men det går!:D
Just sitter jag och peppar mig själv att cykla till stallet, fuskade både igår och i förrgår så idag måste jag cykla!
lurvponnyn.vimeddjur.se
#49 i mörkret ?! Haha hade jag aldrig vågat :D
Idag har jag varit på anställningsintervju. Jobbat. När jag kommer hem väntar tvätten, weeiii.
Jag ska slå in de sista klapparna imorgon :D
Vilken bra tråd!:)
Jag har tagit tag i att kolla efter lägenheter igen! Jag har inte haft ork till det på länge så det känns bra.
#51 Jag hoppas det gått bra på anställningsintervjun!
#53 Åh vad kul! :)

Varit på VC och tagit sänkan. Får svar nästa vecka.
>>>Malum domesticum<<<
är på väg till vc och ska äntligen kolla upp min onda rygg igen.
#54 Tack! Känns spännande att veta att det finns möjligheter. Så nu har vi nåt att jobba mot.
Idag blir jag ensam hemma under kvällen. sambon ska på julbord med jobbet, och respektive är dessvärre inte medbjudna.
Så blir att äta ensam ikväll.
Vaknade dessutom och mådde skit.. förkylning på intågande. Proppat i mig kanjang och alvedon.. Tänker INTE bli sjuk.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Idag har jag damsugit lägenheten. Var tungen efter att jag haft finbesök av en underbar hund. Som dessvärre hårade en massa ;)
Idag, förutom jobb så tog jag en cykeltur först till en polare och hämtade klänningen jag tänkte ha på mig imorgon på firmajulbordet, sedan vidare till stallet där jag mockade ur boxen ordentligt innan jag plockade in hästarna. Nu sitter jag och dricker tomtesnurr och vatten.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Idag ringde jag in sjuk till jobbet och har sedan sovit mestadelen av dagen. Försöker göra en hemsida dock :)
Efter lite klänningsprovande har jag insett att jag har minskat på magomfånget! Kom till och med i min studentklänning vilket jag inte gjorde förra gången jag provade den (för ett år/halvår sedan)! Visserligen fick min pojkvän hjälpa mig ur de två klänningarna där stretch var helt frånvarande men att jag alls kom i dem :D
De stretchiga klänningarna satt heller inte som korvskinn längre, behöver jag säga att jag känner mig motiverad att fortsätta anstränga mig?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Kul Aribigga!
Städade kaninburarna riktigt noga idag. Visserligen städar jag dem noga varje dag, men denna gång var det nogrannare & tog mig 4 timmar att städa två burar.
Skurade ur allt, damsugde ur burarna, sköljde av mattorna, skrubbade toalätterna, diskade flaskorna, skålarna & faten, skurade burarnas botten, väggar & tak. Satte dit några extra, nytvättade, filtar i deras krypin. När man gick in i garaget så kände man inte stall lukten längre. Utan en doft av nytvättade kläder eller när man luktar i någons hår som just har duschat. Mums!
Städade även hela mitt rum.
Har även träningsdansat lite extra idag. Känns skönt!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#61 vad roligt att du lyckats! Det är bra kämpat:) Vet själv hur mycket tid och energi man får lägga på viktminskning.
Jag har tränat yoga idag, tränade en liten stund inne på gymmet innan passaet pga min tidiga buss. Kände mig duktig, då jag kommit lite ifrån min nyttiga livsstil det senaste:) Men nu blir det ändring!
Jag gav en julklapp till en kompis idag som hon blev jätteglad över:) Det var en sådan grej som jag tyckte att hon måste ha:P

Ätit julbord med sambos företag. Hyfsat. I baren tog de 94:_ för ett glas vin.
>>>Malum domesticum<<<
#65 Dyrt för ett glas vin.
Jag har inte gjort något mer än torkat golvet med en trasa efter att jag tappade en burk med senap 
#65 Glad att jag inte dricker vin hehe
Ska städa idag, plus rida :D Hoppas på bättre väder

# 66, 67
Behöver jag säga att det inte blev mera än ett glas. 
>>>Malum domesticum<<<
#68 förstår jag, rena rånet ju!
#65 Fyfan vad dyrt :O Vi var på julbord igår med min firma, fast vi har samlat ihop en festkassa innan och ingen behöver betala själv. Jag kan ju säga att det blir inga avancerade övningar idag, fast jag måste ändå ta mig till stallet så lite motion blir det ändå.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Idag har jag städat alla kaninburarna (5 stycken), städat hela nedervåningen och varit och gymmat i 1,5 timmar :) Nu ska jag baka, känner mig riktigt flitig! ^^
Dyrt pris på vinet beror ju på vad det var för vin också 
idag har jag promenerat.
Har ridit.
Vägade mig med, suck…
Måste verkligen komma igång med motionen mer!
Idag tog jag mig inte bara till stället per cykel utan jag och ponnyn tog en timmes promenad också, känner mig nöjd nu.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Idag har jag varit ute med hästarna, gått 3 km, mockat stallet, gjort pilates och ätit godis utan ångest. Vilket är bra för mig! 
jag har jobbat och haft filmkväll med mig själv :)

Nu har jag ÄNTLIGEN skrivit klart min psykologiuppsats också!
Precis stigit upp :D
jag har handlat julklappar, handlat mat, fixat med räkningar, packar inför resa på onsdag, strax bär det av till tvättstugan.
Jag har vaknat, ätit frukost, joggat, träffat pojkvännen, ätit middag och nu ligger jag här i sängen och lyssnar på musik :)
denna dag fortsatte i samma anda och avrundades med tvårätters eftersom jag reser bort över julen. Pust! Ett akvarium och en djurbur kvar att städa!
Blev inringd, så har jobbat.
Sedan fixat lite med djuren mm :)
Idag har jag jobbat och sedan varit istallet och mockat, blev inget cyklat idag då jag har en stor slempropp i bihålan som inte riktigt vill släppa.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag har dammsugit, skurat golvet, städat marsvinsburar, ätit thaimat, jobbat och gått prommenad på stan med vovven.
Min mamma var här på besök idag!

Har gått en del, runt 2 km plus 2 timmar på stan, fixat julklappar och kört lite pilates. Har en halvtimmes pilates kvar, nu blir det fokus på midjan - som inte är mitt starkaste område. Önska mig lycka till, det lär behövas!
Har jobbat i stallet i förmiddags, varit iväg 4 timmar på shopping och spenderat kvällen med att äta dyr, lyxig choklad jag fått i julklapp från jobb så att jag nästan mår illa nu. Härligt!
#86 Har du redan fått julklappar?? :O
lurvponnyn.vimeddjur.se
Idag har jag vägt mig. Minus 3,2 kg på 5 veckor. Jag är nöjd. Speciellt men tanke på att jag inte varit jätteduktig sista veckan, har tex gjort knäck och citronkola. Då kan man ju inte låta bli att smaka 
Jag har även varit ute med hunden och nu ska jag gå till jobbet!
#87. Ja, från jobb har jag. Jobbar inte mer innan jul så fick min julklapp från chefen i måndags.