Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 2536 ggr
ettlitetalias
0

Äta mindre, utan att gå hungrig?

Jag äter bra, jag rör på mig och jag vet att jag skulle kunna gå ner mina sista överflödskilon lätt som en plätt om jag bara kunde kontrollera mina portioner.
Men hur äter man mindre, utan att gå hungrig?

Jag är naturligt en väldigt liten tjej, men äter som en stor aktiv karl. Får ofta kommentarer om vilka enorma portioner jag äter, och ändå är jag ofta hungrig och småäter.

Har funderat på att komplettera/ersätta lunchen med proteindrycker eller något, men är rädd för att jag kommer bli så hungrig att jag äter lunch också.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ät mindre och oftare?
Det hjälper mig.

[Norrbysa]
0

långsamma kolhydrater och mycket protein :)

ettlitetalias
0

Att äta mindre, men oftare blir bara att jag äter mer nästan då jag inte kan hålla mig till bara en frukt, bara en macka osv… Och mycket protein äter jag! Det är min huvudkälla av näring, sen kommer liksom potatis och sånt till mest för att "man måste", och för att det blir för dyrt att leva på bara kött ;)

Karmatarerskanise
0

#3 Äter du ofta, så blir du inte lika hungrig och det brukar resultera i att man inte äter så mycket var gång.

Schnigel
0

Drick mycket också kanske. Och tänk på att äta regelbundet :) Och att äta långsamt :O

HannaM
0

#4 Jag blir hungrigare av att äta ofta. Då blir det små larviga mellanmål på en frukt eller en macka och det gör mig snarare mer hungrig än något annat. Lite som att väcka den sovande björnen…

Karmatarerskanise
0

#6 Ja, vi fungerar alla olika. Så man får prova sig fram.
MEn att äta mat med lågt gykemiskt index ska i alla fall göra så att man håller sig mätt längre.

[littlecat]1
0

#6 Blir också hungrigare av att äta mellanmål än att skippa det!

Mona22
0

Jag kör LCHF och inte för att gå ner i vikt utan för att jag känner mig mätt längre och behöver inte äta så ofta då.

bea28
1

Men kan det inte vara så att din magsäck är lite uttänjd? Den anpassar sig ju efter mängden mat man äter. Om man under en vecka verkligen går in för att äta lite mindre, och står ut med att vara hungrig, så drar den ihop sig. Då blir man mättare på mindre portioner. Glad Det funkade i alla fall för mig!

Zabbio
0

Tror på #10s teori.

Vet själv hur mina portioner varierar; i tider när jag köper mycket pizza och kebabtallrik, kycklingrullar etc så blir det lätt att jag tvingar i mig allt för att dert är gott. Så en vecka med mycket sånt, så blir det enorma portioner.

Sen när jag ätit mig mätt på mindre "god" mat ett tag så minskar magen och oavsett hungrig jag känner mig när jag börjar så kan jg bara trycka i mig halva pizzan.. :3

Att äta mer sällan kan också hjälpa, fast inte om du blir hungrig hela tiden. Tänker om du kanske äter 3 mål om dagen för att man ska, men egentligen inte är hungrig..

Sen sitter mycket i huvudet. Ställer man in sig på att äta mycket och vara hungrig så blir man  det, men vänjer man sig att äta mindre så ställer även hjärnan om sig.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.