Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1560 ggr
wingren
0

"Bra" mat?

Vad är bra mat så att säga?

Hur dåligt är egentligen pasta o ris o vad kan man isf byta ut det mot?

Tacksam för många olika tips, ideér o tankesätt :)

Aribigga
0

Bönor är bra att byta ut makaroner och pasta med. Mamma fick det rådet, av en sjukgymnast tror jag att det var. Hon har gått ner 4 kg efter det (i samband med ökad motion och träning).

lurvponnyn.vimeddjur.se

Fridaaaa
0

jag kör på mindre portioner istället.
Jag är sådan som inte äter grönsaker alls, så hade varit mycket kvar att äta för min del annars ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Jag tycker att du kan byta bort de saker du tar upp om du känner att det är rätt för dig. Istället för spagetti tex kan man skvia zuccini och sedan dela på längderna så blir det en typ av "pasta". Blomkål istället för potatis och ris. Man kan göra något som liknar ris om man river blomkål. Man kan också göra blomkålsmos.

wingren
0

Tack för råden :)

#1 Tänker du på några sperciella bönor eller det spelar ingen roll? Har du eller din mamma någon favoritböna o tipsa om? :P

#3 hur tillagar man zuccini o blomkål då? x) Eller det är inte så svårt som det verkar? ^^

Karmatarerskanise
0

#4 Om du tex gör "pastan" så ska det bara ner i kokande saltat vatten en minut. Blomkålen delar man i mindre bitar och kokar ca 8 minuter i saltat vatten. River du den till "ris" kan du slänga ner det i kokande vatten någon minut, sedan steka den tills den känns färdig.

wingren
0

Ooo så snabbt du svarar :D hehe, tack :)

Aribigga
0

Jag är inte så förtjust i bönor men svarta bönor är gott och sojabönor, det är dessutom väldigt billigt med bönor om man köper dem torkade.

lurvponnyn.vimeddjur.se

wingren
0

Skönt att det var billigt, ska köpa det nästa gång jag storhandlar med pojken min då :) Han är så skrinn (smal) men alla skulle väll behöva äta nyttigt C: