Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2169 ggr
[fffpp]
0

innelår / höfter

Hejhej allihopa! Vill börja med att säga att jag är 17 år och är INTE en barbie som leker dum i huvet och kallar mig tjock för uppmäksamhet! :)

Jag är en tjej som har ADD. En av de största "hindrerna" jag har är att jag aldrig kommer igång. HUR MYCKET JAG ÄN VILL!..

Har alltid varit tjejen som vart lite mini mullig osv men nu orkar jag inte kolla mig i spegelt och ringa mina vänner och leka sjuk för att jag skäms eftersom att jag inte har nå kläder som täcker det jag hatar..!

Jag har börjar äta Concerta (för ADD´n) och är "öerlycklig" av biefekterna (bla. nersatt hunger, inge söt sug, torr i munnen)

1. jag har alltid småätit och efter en vecka med mesicin insåg jag att jag inte gått till kylskåpet en ända gång och kollar efter "nå mumsig"

2. Kan lätt säga nej till en hamburgare/kebab som förr var OMÖJLIGT

3. Jag har för evigt hatat vatten och haft vätske brist men nu dricker jag mycker mer pga att min murr "ständigt" är torr.

MEN. Jag vill ner i vikt lite. Jag vill framför allt skala bort mina innelår och höfter allt! Frågan är, finns det någon smart där ute som kan ge mig förslag på träning till det här (hells hemma träning) som funkar relativt snabbt. Är grymt otålig tyvärr.. vet, finns inga genvägar men ganske en lite finare stig som man kan vandra in på??? :)

BMEXX
0

http://blogilates.com/ och så "workout video index" så finns det en massa roliga gratisvideos som man kan köra hemma. Annars kan man ut och gå/cykla.

Skönt att du slipper sötsuget iaf.. hjälper en hel del.

Lycka till!

// Pabblo

bea28
0

Något som jag märkte var effektivt var en utekväll och tre timmars dans i högklackat. Flört Mina ben blev grymt vältränade i alla fall, haha!

För övrigt var #1's tips var mycket bra, Cassies videos är awesome. Joggingturer med intervall i ca 40 min några gånger i veckan ger också bra effekt. Eller 3x10 kissande hunden + 3x10 utfall framåt/bakåt borde också funka.

[fffpp]
0

#1. Tack så mycket. :) Det här kommer låta så grymt fult men jag tränar gärna inne, då ingen ser. Annars blir jag så osäker och ingenting blir kul, måste tänka på hår, smink, kläder osv… riktigt sorjligt, VÄL medveten..!

Funderar på att köpa ett löparband men det är ju helt sinnessjukt när jag har hund och ett skit fint löpar spår 500m hemifrån… Vill träna helt osminkad och fult hår för att känna mig extra fräsh och nyttig efter en skön dusch!

#2. HAHA, ja det kan jag tänka mig! Lika så där, skulle vilja känna mig nöjd när man går ut och partar för det gör allt såååå mycket roligare!

Därför, allt grovjobb hemma och sen när jag är mer nöjd kunna gå ut och hålla formen i löparspåret(/dansgolvet ;)).

Ska kolla hennes sida få se om hon kan insperera mig till någonting bra!