Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3520 ggr
Raggartosen
0

Gå ned i vikt sittandes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! För två veckor sedan bröt jag foten när jag åkte av en häst .         

Jag får inte stödja på foten och jag skall ha gipset på i 8 veckor. Jag kan hoppa runt på kryckorna i max några minuter var innan foten svullnar upp och börjar göra för ont.

Till vardagen hör att jag rör mig otroligt mycket nästan hela dagarna då jag studerar en hästutbildning.

Därför har jag inte behövt motionera extra på den lilla fritid som jag annars eftersom att jag tränar så mycket till vardagen.

Minst 4-5 dagar i veckan äter jag oftast kött med grönsaker. Men jag inte haft några problem med snabbmat då och då.

Men nu behöver jag hjälp eller tips. Hur tycker ni man skall äta?

Jag förbränner inte alls så mycket om dagarna som jag gjorde innan.

Jag småäter helst. Nästan som tröstäter när jag inte kan göra annat.

Så tycker ni att man tillexempel bara behöver äta endbart grönsaker.

Ingen pasta alls!?

Tips på träning? Ex sittups?

Jag börjar känna och se hur det börjar fläska sig runt magen nu. och jag vill gärna stoppa det här innan det är försent. För det kommer annars bli ännu jobbigare sen när gipset skall av och jag får en stor ty´ngd på foten. 

Tar gärna emot alla tips  

Tack på förhand Mvh JennyGlad

Acinorev
0

Jag skulle dra ner på de stora kalorierna (och onödigt fett) för du behöver inte lika mycket energi som stillasittande. Om man undviker bröd, potatis, ris och pasta så kommer man långt. Jag gick iallafall ner 30 kg på 15 veckor på det sättet.

Helajna
0

Jag tror inte på en tillfällig diet där du tar bort stora viktiga beståndsdelar så som kalorier och fetter. Däremot, så som ovan skriver kan det vara till en fördel att du drar ned lite på det i den mån det går, eftersom det är en stor förändring i rörelse för dig. 

Jag skulle även försöka att äta fler små mål, eftersom du har lätt för att bli sugen och småäta och då däremellan ta mellanmål i form av tex smooties, nötter, eller liknande så att du inte hinner hamna i ett underskott och bli sugen.