Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1873 ggr
Jagebest
0

Nu är jag desperat!

Hej! Jag har villjat få bort fettet runt min mage i mer än 5 år och nu är jag trött.. Jag är fet och det påpekar många.Jag vill börja med LCHF men vet inte om det fungerar!

Är det någon av er som testat det?

Hur länge höll ni på med det innan det faktiskt gav synliga resultat?

Ska man träna mycket eller inte alls?

Tacksam för svar :D

Fridaaaa
0

Träna är alltid bra, man mår oftast bättre av att träna :)
Kroppen är inte gjord för att inte röra på sig ;)

Ang LCHF är det ingen bantningsmetod utan en livsstil :) Men på många fungerar det ja. Jag testade det men min mage tålde inte all fettet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Siggebus
0

Jag äter LCHF men det jag vill säga är att den LCHF JAG äter kanske inte är likadan som andra äter.

Många missförstår och tror att LCHF endast ska vara på ETT sätt och att det går ut på att vräka i sig fett men i själva verket får man prova sig fram till det som passar en själv bäst.

Själv lägger jag inte till en massa extra fett men väljer fullfeta produkter som t ex vispgrädde, fullfet créme fraiche, gräddfil etc.

En annan vanlig misstolkning är att man vräker i sig en massa extra kött. Jag äter inte mer kött nu än innan men väljer först och främst lite fetare kött som fläskkarré, entrecot, sidfläsk, bacon etc. Endast om jag äter magert kött så lägger jag till extra fett.

Träna eller röra på sig är alltid bra för vår människokropp men själv har jag inte tränat för att gå ner i vikt. Jag har gått ner från 106 till 77 än så länge och jag har inte rört på mig mer än det jag gör på jobb.

LCHF kan se väldigt olika ut - själv äter jag väldigt strikt med kolhydraterna eftersom jag är mitt i en viktnedgång och jag är mycket känslig för kolhydrater - samlar vätska väldigt lätt om jag fuskar.

Sen kanske du i stället ska fråga om LCHF på "kolhydrater i focus" - där kan du själv hitta många svar eller få hjälp från dem som vet en hel del om det :)

csilla75
0

Jag äter också LCHF och det fungerar. Är man känslig för kolhydrater hjälper det tyvärr inte att dra ner på de. Uttrycket "bara man tittar på kakan går man upp i vikt" passar tyvärr in på mig. Med LCHF kan jag dock äta god mat och ändå gå ner i vikt.

Så testa och ge det minst 3 månader, många ger upp efter 1-2 veckor, under omställningsfasen då man mår som sämst.

Jag hade en rejäl svacka under julen men tog tag i det igen igår. Så nu är det bra mat o träning som gäller så man slipper det jä..a sötsuget!