smal till sommarn
jag och min sambo ska gifta oss till sommarn och jag har redan köpt klänning. grejen är att jag måste gå ner, helst 10kg, tills dess för att klänningen ska sitta bra. och för att jag inte vill gifta mig tjock!
Jag är bara 156 lång och väger nu 80kg efter 2 graviditeter. i somras körde jag en kost på bara proteiner och grönsaker och gick ner ca 7 kg. nu före jul blev jag medlem i matdagboken och körde med deras färdiga menyer med lågkaloriekost. ca 12-1300 kcal om dan.
men vad alla dieter ska vara så dyra! jag tror jag handlade varor för ca 800kr och det för en vecka! och vi är 6st i familjen…..
ska prova varva med smala Soppor och protein och se om det funkar..
Lycka till.
Ett tips är ju att du kan äta lågkalori-kost själv utan att följa dyra dieter eller betala till någon form av internet-tjänst. Jag själv brukade använda mig av gratis-sidan www.minmat.net för att hålla koll på kalori-intaget när jag började räkna kalorier själv. Visst är det kanske svårare att veta hur man ska lägga upp det själv, men jag lärde mig snabbt att kolla genom och planera morgondagens måltider i förväg.
Jag började räkna kalorier och ökade på grönsakerna och fettet lite. Blev inte dyrt.
Motion då? Kostar ingenting förutom tid. :)
jag ska testa att minska portioner och äta regelbundet.
och börja till en början med enkelt vardagsmotion :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag äter lågkolhydratskost. Faktum är att jag lever billigare nu än när jag slösar en massa pengar på pasta, socker och annat strunt :) Jag håller med de övriga, känner du att du kan fixa det själv så kostar det ju faktiskt inte mer. Familjen äter väl grönsaker så det köps ju ändå.
#6 Önskar att jag med kunde köra på lågkolhydratskost.
Men inte lätt när man inte käkar grönsaker ;)
# 7 Äter du inte några grönsaker alls? Jag har ganska svårt för många grönsaker, men de allra vanligaste fungerar fint, som paprika, lök, en del wokgrönsaker, tomat, gurka osv. Det är ju bukfyllnad iallafall :)
#8 Nix jo gurka om jag doppar i dipp och inlagd gurka men inga andra grönsaker. Tro mig har testat många olika sorter, men fixar inte det, inte ens tillagade.
Grattis till kommande giftermålet! :D
Som de andra säger, det behöver inte vara dyrt att gå ned i vikt. Hitta ditt sätt, vad mår du bra av? Vilken kost gillar du, gilar du inte?
Och som sagt, motion och träning?
Ibland kan det vara mindre än man tror som fattas för att ta sig över kanten och åka nedför :)
#9 jag löste mina sådana "problem" på ett drastiskt, tråkigt men effektivt sätt. Jag tvingade mig helt enkelt att äta det tills jag gillade det :p Nu älskar jag många grönsaker! Framförallt Broccoli, som dessutom är så många gånger bättre än många grönsaker som tex gurka och tomat som till stor de innehåller bara vatten.
Och har du testat blanda in grönsakerna i maten med olika kryddningar? Så lurar jag sambon att äta massa grönsaker här hemma då han aldrig plockar i utanför ;)
#10 smart. får testa och se om det hjälper :-P Har ju alltid grönsaker hemma till marsvinen :-)
#11 hihi ja gör det! Allt sitter ju trotts allt i huvudet ;)
Vågat att köpa klänningen! Hoppas du uppnår ditt mål! :)