Gått upp !!
Hejhej!
Vet att detta är tvärt emot viktminskning, men jag måste bara skriva att jag är superglad!
Jag har nämnligen alltid varit underviktig och mitt BMI har alltid varit lågt..
Men sedan i förrgår har jag börjat äta dubbelt så mycket än tidigare (inget onyttigt) och nu har jag gått upp lite mer än 2 kg!
Jag är ca 157 cm och jag väger nu 40.4, jag har varit inne på en hemsida och där stod det att en som är 157 cm ska väga runt 47 till 50.
Alltid har jag fått höra att jag väger för lite och vissa har undrat om jag får någon mat, jag har aldrig varit uppe på 40 kilo så jag är jättestolt över att jag väger mer! (och mer ska det bli!!!)
Har mått dåligt över min vikt och särskilt mitt BMI som ett tag var 15
Men till min fråga nu, tycker ni att det är smart att ligga vid 47-50 i min längd (i BMI är det runt 19-20, alltså inte underviktig vilket jag alltid varit)?
Tacksam för svar!:)
Stirra dig inte blind på BMI. BMI tar inte hänsyn till muskelmassa eller sådant utan enbart längd mot vikt, vilket kan ge ett otroligt orättvist resultat.
Jag tycker du ska titta på din kropp, hur den ser ut och hur du mår. Träna så att du går upp i muskelmassa också så får du en fint formad kropp. Jag tycker personligen att 47-50 kg ligger i väldigt mycket underkant. Jag är 158 cm och mår bäst om jag väger runt 60 kg!
Mitt råd är alltså att inte stirra dig blind på några siffror eller "såhär ska det vara". Prova dig fram, hitta en vikt och framförallt en kropp som DU trivs med!
Tack för ditt svar! Jag har tränat hård träning i hela mitt liv och är jättestark över allt, så därför tänkte jag att jag ville gå upp i fett och inte i muskler. ;)