Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2588 ggr
HannaRosberg
0

Dålig Motivation

Jag väger idag ca 98 kg och vill komma ner till 70-75 kg igen som jag vägde år 2007-2008..

Men min motivation är så otroligt dåligt. :/
Finns det något sätt att ändra på det? Så att den iallafall blir något bättre än vad den är nu.

Och sen skulle jag absolut inte ha något emot en peppkompis :) Gärna i Jönköping om det finns :)

Men iallafall några tips på hur man får motivation till att träna o äta nyttigt.

Aribigga
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här motiverar mig i alla fall ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Zadeira
1

Det finns nog inget mer än du själv som kan motivera dig. Det är du som måste vilja det och du som faktiskt måste göra det även om det är tråkigt och jobbigt, eftersom du faktiskt vill det. Det är bara att bita ihop och börja! Jag sa till mig själv att "jävlar anamma, nu får du ta och skärpa dig. Skit i motivationen och bara börja, visa för dig själv att du kan. Du tävlar inte mot någon annan, så ge dig själv en chans nu att visa vad du går för, att du kan!"

Vad som motiverar mig har alltid varit att titta på de få fotona som jag faktiskt är med på från tjockis-tiden. Jag vägrar se ut sådär igen. Aldrig, aldrig mer, jag skäms över de bilderna och vill inte se ut som den flodhästen igen någonsin. Titta på bilder på dig nu och jämnför om du har bilder från hur du såg ut när du trivdes så får du kanske den där motivationen.

Brukar när jag tränar ha dessa orden i huvudet. "I don't stop when I'm tired. I stop when I'm done!" vilka jag tycker är peppande nog för att ta mig genom ett jobbigt träningspass. Vad kommer till maten så brukar jag tänka att "inget smakar så bra att det är värt att offra den underbara känslan av att ha blivit av med ett kilo till" och på så vis försöker jag verkligen tänka genom var sak jag äter elller hur mycket jag äter.