Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2787 ggr
BMEXX
0

Pepp pepp! 2 (gemensam vikttråd)

Snart ny vecka, nya tag.

Kan man få höra några minussiffror? :)

Jag rapporterar ev. viktförändring i morgonbitti!

Det är ~ 1 månad kvar till jul btw.

// Pabblo

ettlitetalias
0

minussiffror, vad är det? Tungan ute Nä, men snart så!

Marshmello
0

Inget minus här nu, jag börjar lite "på nytt" idag (fast jag har aldrig slutat, haha). Jag har bara fuskat maaassa i helgen… Jisses. Men det var det värt. Ser fram emot en lite hårdare tränings- och matvecka. :D

Har redan varit ute på min morgonpromenad på ca 30 minuter. Sen blir det zumba i en timme, och sen kvällspromenad. :D

Det låter nästan lite … överdrivet, men jag känner mig så himla "nöjd" på något sätt. Jag har faktiskt börjat ta tag i mitt liv igen, utan att braka ihop fullständigt som jag gör ibland när jag får mina "hälsosamma" ryck (som oftast slutar med att jag hetsäter glass eller något annat ovettigt, haha).
Jag LÄNGTAR nästan alltid efter träningen nu, och jag känner mig så mycket piggare. Och jag kan tillåta mig själv att fuska (som i helgen när vi firade att vi varit förlovade i ett år), men jag brakar inte ihop för att jag inte hållt det jag "skulle", utan ser istället bara fram emot veckan och ser det som en utmaning. Känns så härligt!

Sanne88
1

-1,5 kg för min del. Supernöjd! Trodde snarare det skulle bli plus, har haft kalas och gått på bio i helgen. :D

Rebecka2009
0

Skönt med ny tråd!

Jag förväntar mig + eller +/-0 på min vägdag på onsdag… Det har inte varit en bra vecka för mig. Och det känns inte alls bra i kroppen.

Men vi får vänta och se - vägdag först på onsdag!

Träning (innebandy) både idag och imorgon! Sen även promenad fram och tillbaka till jobbet!

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

Karmatarerskanise
0

Jag har gått ner 3-4hg. Har nått den magiska -30kg gränsen :)

Zadeira
1

Imorgon är det mät, väg och fotograferingsdags. Så imorgon får vi se hur det ser ut! Känner att jag blivit smalare så jag hoppas det syns också.

Rebecka2009
0

Grattis #5 Hera!!!

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

Karmatarerskanise
0

#7 Tack :)

Zadeira
0

Minus 5 kilo sedan 22/10. Vilket flyt jag är inne i. Vore supernöjd om jag kunde gå ner 5 kilo till innan året är slut.

Karmatarerskanise
0

#9 Vad kul :)

BMEXX
1

Ibland är det bra att vara glömsk. Var på långpromenad och under hela den så hade jag bara läsk/saft i huvudet. När jag kom på ica handlade jag mjölk, clementiner och en lime men läsken var totalt bortblåst från huvudet. Huuu..

Grattis till alla minussiffror! :D

// Pabblo

mjuhm
0

5kg på 4 veckor! (y)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Karmatarerskanise
0

#12 Nu kanske jag blandar ihop dig med någon annan. Men jag hade för mig att du inte har någon övervikt?

Och vad betyder (y)?

mjuhm
0

#13 Nej, ligger på normalvikt nu.

(y) - är "msn språk" & betyder tumme upp :)

Karmatarerskanise
0

#14 Då hoppas jag du inte bantar mer nu. 5kg på 1 månad är väldigt mycket.

Okey, men nu sitter vi på iFokus och y betyder ingenting för oss som inte använder msn ;)

mjuhm
0

#15 Vill inte gå ner mer nu då jag gått ner från 51kg till 46kg & känner mig ganska nöjd med mig själv :)

[Missya]
0

Vet inte vad jag gått ner än. Eller om jag gjort de :P Väntar några dagar till innan jag tar reda på de Glad

BMEXX
1

Vågen var på 75,6 i morse. Dvs minus :)

// Pabblo

Rebecka2009
2

Vägde mig i morse och döm om min förvåning men 0,6 kilo ner!! WIIHOO!!

Detta betyder att jag nu väger 100,7…  Hoppas ju såklart på -0,8 eller mer nästa vecka så att jag "bara" väger tvåsiffrigt framöver!!!

BMEXX
0

#19 klart du ska ha en tvåsiffrig nästa vecka! grattis!!

// Pabblo

Marshmello
0

Grattis till er båda :D

Jag måste bara berätta om min nya kärlek… Jag är så kär! Han är söt, men ser ut kanske ha solat lite för länge… Och är lång, och smal. :)
Jag älskar morötter! :D Oskyldig
Om jag fick välja mellan lösgodis/kakor/pizza och morötter nu, så skulle jag lätt välja morot! Första gången jag har cravings på något nyttigt tror jag…. :D

Rebecka2009
0

#19 Tack!!

Karmatarerskanise
0

#18 och 19 kul :)

ettlitetalias
0

Upp gissar jag på… Jeansen stramar lite Obestämd

[Missya]
1

Minus 0,4 kg.

Karmatarerskanise
0

#24 Hur hade det gått?

#25 Bra jobbat!

Marshmello
0

Här plussade jag visst lite, men bara 0,2 :)
Ska ha lingonvecka med, så kan vara bara vätska va?

Karmatarerskanise
0

#27 Visst kan det vara vätska. Många samlar ju på sig det till lingonveckan.

ettlitetalias
0

#26 Tja… Inte tänkt så mycket på vad jag ätit och inte rört på mig tillräckligt heller.. Usch, har ingen energi just nu.

Karmatarerskanise
0

#29 Och det är helt okey. Man kan inte vara på topp alltid!

BMEXX
0

Kolla nyss på några avsnitt Biggest loser.. hur kan man vara missnöjd med att "bara" gå ner 5 kg på en vecka. Tycker det är jättebra gjort. 5 kg = ~1 klädstorlek mindre.

Blev lite inspirerad, så tänkte kolla ut en klänning eller några snygga jeans till nyår, men får inte köpa den förens jag har gått ner 5 kg. Omöjligt mål? kanske, kanske inte.

Någon annan som vill vara fin till nyår?

// Pabblo

Karmatarerskanise
0

#31 Den tävlingen är ju lite speciell, eftersom det kräva ett visst antal kilon för att de ska kunna gå vidare utan risk för att åka ut.

Sedan är det inte garanterat att man går ner en klädstorlek för att man tappar 5kg. Det beror väldigt mycket på var du tappar dessa kilon.

#31 5kg till nyår är inte omöjligt, men det är ett högt mål.

Jag vill också vara fin till nyår. Kläder och allt är redan fixat, nu är det bara 2kg som behöver gå bort för att jag ska nå delmålet till nyår :)

Zadeira
0

#31, jag är redan förbi mitt "nyårsmål" med 5 kilo, men lyckas jag gå ner 5 kilo till har jag gått ner 40 kg och det hade varit en riktigt häftigt känsla till nyår! Vi får jobba på hårt!

Rebecka2009
0

Måste beklaga mig lite då jag varit magsjuk hela dagen och är nu bara sugen på sånt som jag inte borde äta.. Jag vill ha glass, jag vill dricka läsk, jag vill äta chips. Dock motsäger magen mig tack och lov, för så fort jag stoppar nåt i munnen så får jag magknip. Så det blir inte mycket alls ätet då…

Karmatarerskanise
0

#34 Glöm inte att dricka små klunkar vatten lite då och då.
Tur i oturen att du inte kan få i dig skräpet heller ;)

ettlitetalias
2

Vågade stiga upp på vågen idag efter någon veckas tveksamhet - men såg att jag inte gått upp alls! Skrattande Lite sladdrigare känner jag mig (inte tränat något), men vikten står still iaf.

Det motiverade mig lite, så har blivit nyttigare mat idag. En wrap med rostbiff och en himla massa sallad, och så en vegetarisk macka med bönburgare. Känns fint :)

Karmatarerskanise
0

#36 Vad skönt :)

[Missya]
1

Kom iväg och träna på gym i förmiddags. Känns sköntGlad

Zadeira
1

Jag har nått denna månadens viktmål i morse! Yes!

Karmatarerskanise
0

#39 Bra jobbat!

BMEXX
0

#39 Grattis!!

Hur ska man få ork till att träna när man på praktik hela dagen på annan ort (dvs pendling) och är jättetrött när man kommer hem. Vill träna, längtar som tusan efter att få svettas och känna den där sköna känslan efteråt, men orkar helt enkelt inte.

Är på andra veckan av fyra så känns inte riktigt okej att ta en paus heller :P

// Pabblo

Aribigga
1

Jag har ingen aning om jag har gått ner eftersom jag inte väger en våg ^^ Däremot så har jag cyklat en halvmil om dagen hela veckan och är riktigt stolt över det :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Karmatarerskanise
0

#42 Bra jobbat :)

[Missya]
0

Gått ner 0,6 kg sen förra veckan. Inte blivit mycket träning denna vecka men har jobbat deto mer…. :P

Karmatarerskanise
0

Och jag står still trots mycket träning och trots att jag skött kosten perfekt. Förvånad

ettlitetalias
0

Inget minus än, men så är det ju lingonvecka också

Karmatarerskanise
0

#46 Jag ska precis ha min, så jag hoppas att det är därför jag inte heller fått minus..

BMEXX
0

Är nog ganska säkert att det är denna lilla "underbara" vecka det beror på. Brukar gå upp ~2 kg när jag har den. Vilket är om ett par dagar :(

// Pabblo

ettlitetalias
1

Idag har jag sprungit! Laddade ner CouchTo5K-podcasterna och tänkte sätta igång med dem! Är nog i bättre form än jag trodde. Tjuvstartade på vecka 3 för att se om jag orkade, men var knappt flåsig eller svettig när jag kom in, så det får nog bli att testa vecka 4 imorrn, eller kanske till och med vecka 5. Jag som aldrig trodde att jag skulla kunna springa 5km inom någon snar framtid kanske klarar det snart ändå!

Efter det får det bli satsning på 10km! Skrattande

Rebecka2009
2

Nu är det ju i och för sig ett par dagar sedan jag hade vägdag men ville ändå redovisa mina siffror..

Gick (med hjälp av lite magsjuka tror jag) ner totalt 1,8 kilo på en vecka. Så har totalt gått ner 22,5 och väger nu 98,9 (FÖRSTA GÅNGEN UNDER 100 PÅ ÖVER 4 ÅR!!!!!)

Karmatarerskanise
0

#50 STORT GRATTIS Skrattande

Aribigga
0

#50 Woho! Grattis! :D

Själv har jag fortfarande ingen våg (planerar inte att köpa en heller ;) ) men mamma sa igår att det nog såg ut som mitt midjeomfång hade minskat lite.

lurvponnyn.vimeddjur.se

ettlitetalias
0
Zadeira
0

#50 Grattis! Det måste kännas fantastiskt! :)

Sanne88
1

-1kg. Sakta men säkert neråt! :)

[Missya]
1

Mätte mig idag och hade gått ner 1 cm i midja och 2 cm mitt över navelnGlad

BMEXX
0

Vad duktiga ni är!

Ursäkta att jag inte är så aktiv. Som jag nämnde tidigare så är jag så otroligt trött nu under min praktik på annan ort. Men jag läser och sätter på "bra inlägg" när ni har varit duktiga iaf :)

// Pabblo

Rebecka2009
0

Tack alla för alla gratulationer… Men är i (ganska) vanlig mening ganska skeptisk till vägningen i morgon. Har haft en tuff vecka emotionellt, och har "tröstätit" en del, även om det inte varit så mycket som det en gång kunde vara…

Men nu, efter 1,5 timmars innebandy, blir det till att knappra på ett äpple och kanske ett par russin! För att ändå ge vågen (mig?) en chans i morgon!

Rebecka2009
0

Dagens vägning = 0,5 kilo minus.

Helt ok, men med tanke på tidigare veckors nedgång med 1 - 2 kilo så är 0,5 lite av en besvikelse.

Men så länge vikten minskar så måste jag väl vara nöjd.

Karmatarerskanise
0

#59 Det är lätt att känna så, men som sagt 0,5kg är bra viktnedgång.

Själv hoppade jag ned nästan 2 kg på två dagar. Så jag vet nu att det var mensen som gjorde att jag stod still i vikt :) Vatten gissar jag på.

[Missya]
1

-0,5 kg. Det går sakta men säkert….

[littlecat]1
1

- 0,4 kg. Lite, men bättre än ingenting :)

Sanne88
1

- 0,6 kg. :)

Aribigga
0

Jag fuskade lite förra veckan med motion, missade en dag fast den dagen hade jag verkligen inte tid då vi skulle iväg och köra lucia. Börjar dock starkt denna veckan med att cykla till stallet i regn.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Rebecka2009
0

Var förra veckan ganska missnöjd med mitt -0,5 kilo.

Denna veckan gick det betydligt bättre… -1,5 och jag håller mig ganska bra till ett snitt på 1 kilo per vecka!

Måste dock hitta en motivation till att ge mig ut och gå i detta trista väder… För det blir inte särskilt mycket annan motion.

Nu i helgen ska jag, sambo och barn till svärmor och jag tror dessvärre att det kommer serveras en hel del godsaker. Ska försöka så gott jag kan att hålla fingrarna i styr, så att inte FÖR mycket åker in i mun och mage…

Sanne88
1

- 1 kg :) sammanlagt -9,4kg på 10 veckor :)

bea28
0

-1 kg sen igår, låg på 64 kg i morse. Bara jag som tappar sjukt mycket i vikt när godisveckan drar igång? Jag kan gå ner 2-3 kg på ett par dagar, bara i vatten.

Karmatarerskanise
0

#67 Om jag har fuskat med kolhydrater några dagar går jag upp 2 kg, men så fort jag slutar med kolhydraterna igen tappar jag dessa kilon på ett par dagar.

Men jag förstår inte, har du en vecka där du bara äter godis eller vad är "godisveckan"?

[littlecat]1
0

Den här sidan är bra att hålla koll på vikten :) http://viktpuls.se/

BMEXX
0

#68 antar att hon menar julen :P

duktig ni är!

// Pabblo

Karmatarerskanise
0

#70 Förstår ändå inte riktigt. Det är ju knappast julveckan som gjort så hon tappat vikt ;)

Aribigga
0

#71 Godisveckan kanske är ett annat namn på lingonveckan?

lurvponnyn.vimeddjur.se

bea28
0

#72 Rätt!  Flört Jag och mina kompisar brukar kalla lingonveckan för godisveckan, eftersom att man blir så sugen på godis då.

Karmatarerskanise
0

#73 Okey, kan vara så att du precis som några av mina väninnor samlar vatten någon vecka innan mens, och sedan släpper den när mensen kommer.

bea28
0

#74 Så är det nog. Att jag äter en massa skräp veckan innan gör ju inte saken bättre heller Obestämd

Aribigga
0

Funderar på om min godisvecka börjar närma sig nu också känner mig väldigt svullen… Har ju ingen våg så jag vet inte om jag väger mer eller mindre.

lurvponnyn.vimeddjur.se

bea28
2

Idag stod vågen på 62,5 kg Skrattande Målet är inte särskilt långt borta!

Zadeira
1

Det är så många som "fuskar" nu med julmat, julbord och julgodis. Denna veckan har jag fuskat med att äta två hela meal på MC Donalds! Och vågen står inte på plus för det, så skönt!

Aribigga
2

Jag vägde mig igår när vi ändå var hos mamma, jag har gått ner från 72,2 kg till 68,9. Och det var efter alla julmiddagarna jag vägde mig så det känns som om jag gått ner typ fyra kilo. Awesome :D Bara 8 kg kvar till mitt mål.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Missya]
0

Vägde mig igår och vågen visade på 77 kg.Förvånad Så mycket har jag inte ätit nu i jul att jag skulle ha gått upp 4-5 kg. Mätte mig även men de visade på samma mått som innan.

Har visserligen mens nu men brukar max gå upp 2 kg och de gör jag inte ens varje gång. Ibland går jag inte upp nåt alls.

Undrar vad detta beror på?

Får väl se vad vågen visar när denna vecka är slut.

ettlitetalias
0

Idag börjar jag igen och tar i med hårdhandskarna! Tar med mig pulver till jobbet för att inte falla för frestelserna där.

BMEXX
0

#80 kanske bara samlat på dig en massa vätska? låter ganska otroligt att du har gått upp 4-5 i fett.

#81 good, slut med julen nu!

PEPP, PEPP! jag behöver det iaf. Julen har inte varit bra när det gäller mat och godis. Men nu så… nu är det över.

Grattis till er som har skött er och forfarande fått tjusiga minussiffror! :D

// Pabblo

Zadeira
0

Vågen står fortfarande på samma siffror som innan julhelgen. Yes! Har inte tränat på två veckor och ätit lite mer av det goda, men står kvar på samma vikt som innan. Så skönt.

Nu blir det att skärpa sig igen, förutom på nyårsafton då det för en gångs skull faktiskt är fest, vilket jag nästintill aldrig går på.

Karmatarerskanise
0

Uuuh, åt visst ltie för mycket under julen ändå, trots att jag lovat mig själv att inte göra det :P Men idag står i alla fall vgåen på samma, hoppas den gör det imorgon också, då kan jag vara lugn :)

bea28
0

#84 Haha, samma här. Åt lite väl mycket godsaker. Tyvärr har jag inte haft samma tur, har gott upp ett kilo :/ Men! Fick 6 mån 2-kombikort på Friskis & Svettis i julklapp. Var på mitt första spinningpass imorse, så nu ska julmaten bort, höhö!

Karmatarerskanise
0

#85 Fast ett kg är inte farligt ändå :) Kul med en sådan juklapp :)

bea28
1

#86 Nej, det är iof sant, men jag har blivit plufsig. Det är mindre kul Foten i munnen Förmodligen är det bara vatten (jag har ätit mycket kolhydrater de senaste dagarna) så jag hoppas att jag är tillbaka i "normal" form innan månaden är slut. Men jag måste ju fortfarande träna för att få bort vattnet Glad Ja, jag blev jätteglad över den! Jag hade oroat mig för hur jag skulle få motivation till att träna under lovet, så nu är det problemet löst Skrattande

[Missya]
0

#82 Det är väl antagligen bara en massa vätska men tycker det är otroligt mycket att ha gått upp……Särskilt när man inte gjort de förut..

BMEXX
0

Kliva upp och träna i morgon eller ska man ta sovmorgon.. det är frågan :P

Hur går det? för mig står det still =/

// Pabblo

bea28
0

#89 Träna! En endorfin-kick på morgonen är aldrig fel! ;)

Själv har jag ätit en hel halv påse chips ikväll. Godisveckan är definitivt på ingång. Men! Har legat kvar kring 64 kg sedan förra veckan, vilket inte är det normala när jag har godisvecka. Brukar ju gå upp till 65. Förhoppningsvis (jag håller tummarna) kommer vågen visa nytt rekordminsta när denna godisvecka är slut.

Zadeira
1

Idag stod vikten på minus 1,5 kg sedan nyårafton! Underbart sätt att börja det nya året. Kroppen har fått jobba hårt denna veckan men när jag såg siffrorna på vågen känns det helt klart värt att varenda muskel i kroppen gör ont!

[Missya]
1

Mina extra kilon som plötsligt bara kom, har nu iaf försvunnit!

Vilket är ju en lättnadGlad

ElinaaH
0

Ska träna lite POP pilates & dansa nu.
Sen så blir det att äta ute, & efter det så blir det dans & POP pilates igen.

Vägde 66kg, men nu väger jag 67kg, pga att jag slarvat & inte tränat.. Obestämd

ettlitetalias
1

Idag ska jag ut och springa! Ska se om jag kanske ska prova det där POP pilates också. Vilken video är bäst att börja med? :)

BMEXX
1

POP Pilates for Beginners - Total Body Workout kanske. Förklarar grunderna bra och inte så svår heller.

// Pabblo

ettlitetalias
0

Tack, då provar jag med den! :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.