Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1398 ggr
ettlitetalias
0

Äta efter träning

Hur viktigt är det egentligen att äta efter träning om man bara vill gå ner i vikt och inte är så fokuserad på att bygga muskler? Har väldefinierade och snygga muskler under hullet, så det är bara hullet jag vill ha bort, inte öka på musklerna.

Zadeira
0

Enligt mig är det väldigt viktigt att få i sig näring efter träning oavsett om man bygger muskler eller bara tränar för viktminskning. Musklerna behöver näring för att återhämta sig, och om du inte vill gå ner i vikt för att du tappar muskelmassa istället för fett så bör du se till att få i dig protein efter träning. Sen kan du ju välja vad du äter, det räcker kanske med en proteindrink och inte ett fullt mål mat.

Karmatarerskanise
0

Jag har hela tiden ätit efter konditionsträning. Proteiner mest, tex en köttbit eller kyckling och en grönsallad.

Får man inte i sig något tar musklerna stryk.

ettlitetalias
0

Okej tack! Köpte några bars, de får duga! Brukar ut och springa ganska nära inpå måltiderna, men sen så tar det ju tid att duscha och laga mat, så då blir det ju "sent" efter ändå.

Fridaaaa
0

Vet en som alltid åt keso efter träning :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

#3 Jag brukar ha förberett mat, så man antingen äter den kall eller värmer i micron och så äter jag innan duschen. Då blir det inte sent.

BArs känner jag inte till, vet inte vad de innehåller.