Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1756 ggr
redness
0

Päronformad, fast med bukfetma?

Hej!

Jag har länge undrat över varför jag ser ut som jag gör, och hoppas på att någon kanske har något vettigt svar.

Det är så att jag är päronformad, smal midja med bred nederdel så att säga. Jag har varit överviktig så länge jag kan minnas. Jag är 168 cm lång och väger idag 79 kg. År 2010 vägde jag över 100. Detta har jag gått ner mestadels tack vare LCHF.

Nu till saken, trots att min kropp är päronformad så har jag ändå väldigt mycket bukfett, jag ser helt enkelt jättekonstig ut! Mitt midjemått är idag 79 cm, där jag är som smalast då. Där nere vid buken, är jag hela 111 cm!? Ja, ni förstår alltså vilken skillnad det är. Mina höfter och rumpa har större mått än buken.

Jag har alltid haft den där hängande och stora magen, men så väldigt liten midja till resten av min kropp. Det är som att jag har två olika kroppstyper.

Är det någon som har något vettigt svar? Är det normalt kanske? Jag tycker i alla fall inte att det "borde" vara så.

Tack för hjälpen

Zabbio
0

Det är nog bara din kroppstyp, det finns ju den sorten med :)

Men vet att många killar gillar den kroppstypen ochså, om det kan vaa nån tröst :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Fridaaaa
0

Är nog så din kroppsform är.
Många killar gillar det ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.