Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1118 ggr
ettlitetalias
0

Energi

Är väldigt tom på energi just nu känner jag när jag uteslutit de flesta snabba kolhydraterna, och tänkte höra hur ni andra klarat er igenom det?

Försöker äta mycket sallader med kalkon/skinka/rostbiff/kyckling/majonäs, och har tagit bort kakorna, det mesta av brödet (äter bara bröd nån gång i veckan nu) och läsken. Med resultat att jag är så TRÖTT hela tiden. Tar flera timmar för suget efter energi försvinner efter att jag ätit. Kaffe hjälper inte heller.

Zabbio
0

Känns som övergångsbesvär :)

Ägg är också bra mat om du  tål det.

Ut och spring/promenera/cykla trots att du inte känner för det, det brukar pumpa igång energin. Ta en runda ute, inne på löpband är det för lätt att sluta men ute måste man ju gå hem igen ;) Sen är det så skönt när man väl kommit iväg.

Håller det i sig kan du testa att gå på strikt LCHF ett tag för att få igång fett-andvändningen i kroppen, när den lärt sig att den kan använda fett som energi kan det hända att du kan äta lite långsammare kolhydrater. Men ge det lite tid först, jag tror att det helt enkelt är övergångsbesvär.

(och strunta i kaffet om du kan, är själv förvånad men dricker knappt kaffe längre.. och mår bättre. Brukade bälga i mig ett par kannor om dan..)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.