Är jag verkligen så tjock?
Mitt BMI ligger på 32. Jag väger nästan tresiffrigt. Läkare har varit på mig om att jag behöver gå ner i vikt.
Men om jag nu är så tjock, varför kan jag ha kläder i storlek M och L fortfarande? Varför är klänningen jag beställde från H&M i stl L tokstor? Jag har 80D i BH storlek, det är väl inte så stort?
Jag vet att jag har massor av extra fett att bli av med. Jag ser valkarna. Jag ser att låren pressas mot varandra hela vägen när jag står rakt upp och ner.
Men jag känner folk med lägre vikt, lägre BMI som måste handla på "stora" avdelningar, BiB. Varför kan jag ha vanliga kläder?
Motivationen till att avstå kakfatet tryter…
Med vänliga hälsningar
Chess
Det beror kanske på hur fettet och övervikten har satt sig på din kropp? Alla ser vi olika ut och du kanske har det fördelat på ett sånt sätt att du kan köpa mindre kläder? Ta en titt i speglen och se hur du egentligen är formad och vart det "värsta" sitter. Titta sedan på någon kompis som väger mindre än dig men måste köpa större storlekar på kläder, och se hur era kroppar skiljer sig åt.
Jag tycker inte heller att klädstorleken ska styra din motivation till att gå ner. Tänk istället på hur din kropp kommer att må av en viktnedgång och låt det bli din motivation.
Jag kan också ha svårt med motivationen ibland.
Hitta en metod som fungerar för dig i längden är mitt tips! Eller inför "lördagskaka" :-)