Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1824 ggr
rebz
0

Komma igång!

Känner att det är dags att ta tag i det här med att äta bra och motionera mera. Jag har väl ok kondition för att vara i min storlek. Kan gå i lite snabbare promenadtakt utan att bli andfådd och oftast när jag är ute med hunden och promenerar så känner jag mig inte anfådd heller… Jag har gymmat förut, men det var ett år sen. Jag har nu flyttat hemifrån och har inte råd att gå till gymmet längre. Är osäker på om det ens finns något gym här…

Men jag vill komma igång och äta nyttigare och försöka bli kvitt det hemska sötsuget jag har.
Kan väl tillägga att jag älskar kött och äter knappt några grönsaker alls. De enda grönsakerna jag gillar är morötter, paprika och gurka. Äter inte tomater, selleri, sallad eller andra grönsaker. Sallad kan jag äta ibland om det är i typ pastasallad eller lite sallad till maten. Annars kan jag inte äta det då jag tycker det smakar jord och blir illamående :P. Jag brukar äta frukost när jag vaknar runt 9-10, brukar bli en macka med pålägg och ett glas mjölk/juice och ett kokt ägg. Sen äter jag inget förens framåt 6 på kvällen och då blir det oftast en stooor portion mat typ nästan 2 portioner på tallriken. Senare på kvällen kan det slinka ner chips, eller lite godis eller vad jag nu har hemma.

Jag vill veta vad jag ska tänka på, hur jag ska börja, finns det några bra övningar att köra själv hemma, finns det några bra träningsredskap att typ köpa billigt på rusta som är bra att använda etc. Bara ös på med info!!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
0

Ingen??

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Karmatarerskanise
0

Börja med att äta regelbundet. Även mellanmål och ät inte stora portioner. Att spara sig till kvällen och sedan äta massor är inte bra.

Träning hemma. Gör core övningar tex. Kolla på youtube efter videos som visar övningarna. Sedan kan du söka efter Zumba också om du vill röra lite på dig och om du gillar att dansa :)

jasmina.p
0

#1 lite kul att höra, även jag vill komma igång lite, älskar kött, enda grönsakerna jag får i mig är morötter, tänk att man kan ha det så lika (: Jag slutade gymnasiet nyligen också så tänkte jag att jag skulle börja träna och bli nyttig.

Jag går ut med hunden på långpromenader då och då, på gymmet springer jag bara på löpband mest, hemma försöker jag bara ta en portion mat, dricker vatten med citron i (: Det minskar sötsuget, även tranbärs dricka ska minska tror jag? ibland om jag känner mig lite sötsugen så kan jag gå och borsta tänderna för då smakar de inte gott med glass te.x efteråt, drick mycket vatten om du små äter. Jag har gått ner några kg sen nyår Ha inte ett stort mål, utan se hellre vad du kommer.

(:

lite små tips.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!