ner ena dagen upp den andra
blev jätte peppad då jag under mindre en vecka gick från 80kg ner till 77,5 genom att äta nästan bara proteiner och dricka mycket vatten. har oxå kommit iväg på två träningspass under veckan och har fler inbokade.
vägde mig igen idag bara för att kolla om jag kanske till och med gått ner lite till och faktiskt hamnat på 77 nu, när jag till min besvikelse hamnade på 79…. hur kan man pendla så mycket i vikt från den ena till den andra?
jag har ca 10kg och gärna lite till att gå ner till sommarn då jag ska gifta mig, men blir bara super less när det inte går neråt… får lusten att bara skita i bröllopet överhuvudtaget!…
Det finns många faktorer som spelar in. Framförallt kan du fundera över din vätskebalans. Har du druckit mycket en dag och lite en annan när du vägt dig? Väger du dig samma tid på dygnet och hur har matintaget skiljt sig de dagarna?
Jag är en sån som kan skilja 1-2 kilo på samma dag beroende på vätske och matintaget och när jag väger mig. Har därför valt att alltid gå efter morgonvikten på tom mage, för det ger rättvisast bild.
jo jag väger mig alltid på morgonen innan frukost.
Om du har tränat extra mycket kanske du fått lite muskler som väger?
DESU!~
Jag kan hoppa 2 kilon från dag till dag, beroende på vad jag ätit, hur toabesöken sett ut och hur mycket jag druckit.