Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 953 ggr
Fridaaaa
0

Gått ner i vikt

Ställde mig på vågen nu i morse utan kläder & innan frukost.
Vägde 67,4 kg, alltså gått ner 1 kg på 1 vecka.

Överlycklig! Har inte ens motionerat mer eller liknande pga förkylning till & från plus jobb.

Kan dem nya p-pillrena hjälpt till? Började nämligen med dem för 1 vecka sedan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
0

Jag tror inte (men har inga källor) att p-piller kan påverka på sånt sätt så snabbt, men jag kan ju inte säga säkert.

Det kan ju vara så att kroppen tagit mer energi åt att bekämpa förkylningen, så även om du inte tränat extra går det år lika mycket energi. Jag har varit förkyld och inte tränat på två veckor (och till och med ätit lite mer än vanligt) och i morse hade jag ändå gått ner 1 kilo. Jag har ju inga bevis för att det är så, men jag tror att kroppen gör av med mer energi när man är sjuk än man tror.

Oavsett så grsttis till kilot! Kyl när det är på det hållet! Skrattande

Fridaaaa
0

Fast har aldrig gått ner innan när jag har varit förkyld, det är det som är det märkliga :)

Men hon sa till mig, på ungdomsmottagningen att man kan samla på sig vatten av dem andra pillrena jag hade men inte dessa, så kanske det som försvinner nu?

Zadeira
0

#2 Nån gång ska vara den första ;)

Ja men då låter det ju som om det kan vara något sådant. Det gör ju stor skillnad på vikten om man binder mycket eller lite vätska och om de är annorlunda så är det väl inte orimligt.

Fridaaaa
0

#3 Ja jag tror med på att det är det ^^,
För har ätit normalt under förkylningen, plus inte rört på mig som jag brukar.
Så förmodligen är det så ;)
inget mig emot hehe