Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1722 ggr
Rita-M
2008-12-27 23:47
0

Banta

Jag ska börja banta efter nyår men jag vet inte hur för jag har försökt med allt

AnneN
2008-12-27 23:49
0

Vilka metoder har du försökt? Hur mycket behöver du gå ner i vikt? Hur äter & motionerar du i nuläget?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rita-M
2008-12-27 23:56
0

Jag har försökt med allt då har jag gått ner i vikt men sedan gått upp igen jag har en övervikt på 25-30 kg och jag är inte längre än 1,52. Motion blir det inte eftersom jag har en skada i ett knä så jag vet inte vad jag ska motioner med. jag har funderat på motioncykel men jag vet inte om det skulle hjälpa

AnneN
2008-12-28 00:54
0

#2 jag skulle råda dig att försöka hitta en balanserad kost som du kan fortsätta hålla även då du gått ner dina kilon, det är det absolut säkraste sättet om man vill kunna behålla idealvikten efter att "bantningen" är över.

Vad gäller motionen så kan du pga din knäskada antingen begära att få ett träningsprogram hos sjukgymnast, gå på gym där de har utbildade instruktörer som vet vad/hur du kan och bör träna. Simning är också väldigt bra då detta bygger muskler och ger kondition utan att det belastar eller sliter speciellt mycket på någon kroppsdel.

_**/Mvh Anne

IaMiaMaria
2008-12-28 11:00
1

Hej.

Jag har en crosstrainer, de sägs vara bra för de med knäproblem, bättre än en motionscykel. Jag själv har inga knäproblem, men jag har hört att de är skonsamma eftersom det är mjuk rörelser. Och man blir rejält svettig då man använder den. Rekomendras starkt.

Lycka till.

Jag ska också börja om efter nyår.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Anne
2008-12-29 12:04
0

Andra träningsformer som kan passa är simning precis som AnneN föreslår, eller beroende på problemen, promenader. Att gå regelbundet kan göra jättestor skillnad - jag rekommenderar stegräknare! :)

Halvdansken
2008-12-31 15:46
0

Har du provat LCHF? Det är det som fungrar bäst utan motion. Kolla på Kolhydrater i Fokus.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rita-M
2009-01-01 22:16
0

Vad är det är det tabletter som man ska ta eller? Har du själv provat det om du har det hur tyckte du om det?

AnneN
2009-01-01 22:21
0

#7 LCHF (Low carb high fat) är  en egen kostvariant. Kika in på http://kolhydrater.ifokus.se/ där har du ett helt forum som handlar om denna kost.

_**/Mvh Anne

elize-l
2009-01-05 09:03
0

Att banta är helt förkastligt. Man måste inse att det är en livstilsändring som behövs. Alltså inga qvick fix som alltid slutar med att man går upp med lite bonus.

Man får söka en balans som passar en själv som man känner att man kan leva efter resten av livet =). Man ska dessutom inte ha brottom det får ta den tid det tar och inte tappa sugen för att vågen är dum och står still ibland t om månader.

Själv äter jag enligt LCHF sedan februari 08. Jag har tappat 16 kg och massor med centrimetrar. Jag mår bra och saknar nästan helt sockersug. Jag laborerar fortfarande för att hitta min balans och så länge jag inte går upp igen är jag nöjd =)

Motionerar gör jag genom promenader som ingår i mitt jobb, pers ass till en autist som mår bäst o hon får 1 timmes skogspromenad om dagen =)  Märker ingen större skillnad i perioder jag promenerar mycket eller i perioder det blir nästan inget alls.

tankgirl
2012-01-25 11:50
1

Ordet "banta" kommer från William Banting.

Så här gick han ned i vikt:

http://sv.wikipedia.org/wiki/William_Banting